کد مطلب: ۶۳۸۸۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان مثبت بورس در ۱۴۰۰/ رشد ۶۰ هزار واحدی شاخص در یک سال

پایان مثبت بورس در ۱۴۰۰/ رشد ۶۰ هزار واحدی شاخص در یک سال

امروز شنبه ۲۸ اسفند ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از ۲۲ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۱٫۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز و در آخرین روز کاری خود در سال ۱۴۰۰ رشد ۲۲ هزار و ۲۲۶ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید. این شاخص رشد ۶۰ هزار واحدی را نسبت به آخرین روز اسفند سال ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار ، امروز شاخص کل هم‌وزن ۱٫۶ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۴۸ هزار و ۲۶۹ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۳۴۴ هزار و ۱۵۹ معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد، فملی، شستا، وپاسار، وبملت، شپنا، خودرو و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای ومعادن، غبشهر، فپنتا، افق و وتوس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز شنبه شاخص فرابورس با افزایش ۱۷۶ واحدی به محدوده ۱۸ هزار و ۳۸۰ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۷۲ هزار و ۲۶ معامله بود.

امروز نمادهای صبا، بپاس، آریا، شاوان، دماوند، فرابورس و شگویا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای تجلی، مفاخر، شجم و غپآذر نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای تجلی، فرز، کرمان، فرابورس، آ س پ، فجهان و سمگا نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۲۷۷نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.