کد مطلب: ۶۴۱۷۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز سبز بورس پس از تعطیلات نوروزی

آغاز سبز بورس پس از تعطیلات نوروزی

امروز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از ۲۹ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۶۱ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۱٫۸ درصد افزایش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروزرشد ۲۹ هزار و ۸۵۹ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۴۶۱ هزار واحد رسید.

بیشترین ورود پول حقیقی به بازار در سه گروه فلزات اساسی، خودرو و ساخت قطعات و محصولات شیمیایی رقم خورد. در حالی حقوقی خریدار سهم در گروه‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و فرآورده‌های نفتی بودند.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار ، امروز شاخص کل هم‌وزن ۱٫۸ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۷۲ هزار و ۷۱۱ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۵۲۹ هزار و ۵۷۷ معامله به ارزش ۵۶ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، جم، خودرو، وغدیر، فخور و کچاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای تیپیکو، ونوین، حفارس، حتاید و دلر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز یکشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۳۱۵ واحدی به محدوده ۱۹ هزار و ۶۳۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۸۳ هزار و ۲۲۳ معامله بود.

امروز نمادهای آریا، هرمز، شگویا، زاگرس، فجهان، ومهان و صبا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای اتکای، قچار، غصینو و حسینا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای فزر، آریا، تجلی، کرمان، فجهان، گدنا و سمگا نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۲۵۶ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.