کد مطلب: ۶۴۷۳۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بورس آخرین هفته فروردین/ بورس تغییر مسیر می‌دهد؟

تحلیل بورس آخرین هفته فروردین/ بورس تغییر مسیر می‌دهد؟

بورس طی این هفته رشد بیش از سه درصدی را تجربه کرد و در نهایت روی سطح یک میلیون ۵۱۲ هزار واحدی ایستاد. به گفته کارشناسان پیش‌بینی هفته آینده کمی دشوار است اما احتمالا بازار روند متعادلی را پست سر بگذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس حدود ۳٫۹ درصد رشد را تجربه کرد و از تراز یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد به محدوده یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن با حدود ۳.۵ درصد رشد از ارتفاع ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحد به ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحدی رسید. شاخص کل فرابورس نیز مانند دو شاخص دیگر روند مثبتی داشت و از پله ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد به پله ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد افزایش یافت و رشد ۲.۵ درصدی را تجربه کرد.

روز شنبه ۳۷۰ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی را بازار شاهد بود. در روز یکشنبه ورود و خروج پول برابر بود، روز دوشنبه ۱۲۷ میلیارد تومان، روز سه شنبه ۸۷ میلیارد تومان و دیروز نیز ۱۰۴ میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

صنایع محصولات شیمیایی، سرمایه گذاری‌ها، چند رشته‌ای صنعتی، محصولات غذایی و تامین سرمایه در پنج روز اخیر شاهد ورود پول بوده‌اند. بازدهی محصولات کامپیوتری، سایر معادن، صنایع چرم، چند رشته‌ای صنعتی و هتل رستوران نیز در هفته بالا بود.

بورس صعودی می‌شود؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: پیش بینی بازار در هفته آتی بسیار دشوار است. چراکه شاخص در نزدیکی مقاومت ۱۶۰۰ واحدی است و از سوی دیگر رشدهای اخیر سهام موقعیتی برای سیو سود سهامداران کوتاه مدت و نوسانگیران است.

وی ادامه می‌دهد: نکته مثبت بورس حجم مثبت معاملات است. اگر این حجم به بالای ۹همت برسد از سقف قبلی خود عبور می‌کند.

این کارشناس بازارسرمایه توضیح می‌دهد: بورس نیازمند جابه‌جایی پول‌ بین گروه‌های مختلف است. هفته اتی شاخص هم‌وزنی که کمی از شاخص کل عقب مانده می‌تواند وضعیت خود را بهبود بخشد. همچنین نمادهای کوچک که دارای پتانسیل بنیادی و از رشد بازار عقب هستند می‌توانند مورد توجه بازار قرار بگیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.