فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۸۰۵۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته آخر تیر(اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس هفته آخر تیر(اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس در هفته اخیر وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی شد، شاخص در هفته آینده تغییر کانال داده و رشد می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر شاخص کل بورس با افت ۰٫۸ درصدی به سطح یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۲.۷ درصدی به تراز ۴۰۷ هزار و ۱۲ واحد رسید. از سوی دیگر شاخص کل فرابورس کاهش ۱.۶ درصدی را تجربه کرد.

در این هفته صنایعی همچون محصولات چوبی و پس از آن فرآورده‌های نفتی بود که به ترتیب ۲.۵ و ۲.۳ درصد بازدهی داشتند. اما صنایعی مانند محصولات کاغذی با کاهش ۶.۷ درصد، محصولات فلزی با افت ۵.۱ درصد و انبوه سازی نیز با کاهش ۵.۱ درصد، به ترتیب بیشترین کاهش قیمت‌ها را تجربه کردند.

برای چهارمین هفته متوالی، در تمام روزهای معاملاتی خروج پول حقیقی از بازار ثبت شد. این هفته در روز شنبه ۳۵۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

روز دوشنبه بیشترین رقم این هفته به ثبت رسید و حقیقی ها ۷۵۰ میلیارد تومان از نقدینگی خود را از بورس خارج کردند. خروج نقدینگی در روز سه شنبه ۴۰۰ میلیارد تومان بود و در روز چهارشنبه هم با وجود اینکه شاخص ها رشد کردند، حقیقی ها مجددا سهام خود را به حقوقی ها فروختند و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از پول خود را از بازار بردند.

فروشندگان بورس قوی ظاهر شدند

این هفته سومین هفته متوالی بورس بود که در هیچ کدام از روزهای معاملاتی آن، قدرت خریداران حقیقی بیشتر از قدرت فروشندگان حقیقی نبود.در چهار روز روز معاملاتی این هفته، در دو روز شاخص قدرت خریداران حقیقی عددی بین ۱ و ۰٫۹ بود. یک روز قدرت خریداران حقیقی ۰٫۸۲ و یک روز هم ۰٫۷۹ بود.

با این حساب همچنان قدرت خریداران حقیقی کمتر از فروشندگان حقیقی است و جالب اینجاست که از ۳۱ اردیبهشت ماه تا به حال، تنها در ۴ روز معاملاتی این معادله به هم خورده و خریداران حقیقی قدرت بیشتری نسبت به فروشندگان حقیقی داشته اند.(اقتصادنیوز)

پیش بینی بورس هفته چهارم تیر

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.