فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۳۸۳

امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

صرف گرایش تند سیاسی یا اصلاح‌طلب بودن مانع رأی‌آوری وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم نمی‌شود

صرف گرایش تند سیاسی یا اصلاح‌طلب بودن مانع رأی‌آوری وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم نمی‌شود

بانکی‌پور، نماینده مجلس، درباره گرایش سیاسی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: صرف اینکه فرد گرایش سیاسی تندی داشته باشد یا با اصلاح‌طلبی نسبت داشته باشد مانع رأی‌آوری او نخواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز،

امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره تشکیل هیات دولت مجلس چهاردهم گفت: مقام معظم رهبری فصل‌الختام نظام هستند و در دیدار اخیری که با نمایندگان مجلس داشتند بر همکاری دولت و مجلس برای تشکیل کابینه تاکید کردند.

او ادامه داد: ایشان معیارها را روشن کردند. 12 معیار ارائه دادند که امید به آینده، چشم‌انداز مثبت، اعتقاد به مبانی نظام، عملکرد گذشته‌ شفاف و بدون ایراد و کارآمدی از بازرترین‌ این معیارها بودند.

معیارهای مجلس برای تایید صلاحیت وزرای پیشنهادی با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب است

بانکی‌پور با تاکید بر این موضوع که معیارهایی که مجلس در نظر می‌گیرد نیز با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر همین موارد است افزود: فردی که به عنوان وزیر معرفی می‌شود باید پایبند به ارزش‌های انقلاب باشد، فرد کارآمدی باشد، مردمی باشد، خدای نکرده در تجربه‌های قبلی‌‌اش ضعف جدی یا انحرافی مشاهده نشده باشد. اینها ملاک‌هایی است که نمایندگان بر اساس آن درباره وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم و آقای پزشکیان نظر خواهند داد.

آقای پزشکیان اعلام کرده از همه افراد فارغ از جناح سیاسی استفاده می‌کند

نماینده اصفهان درباره احتمال معرفی و رأی‌آوری چهره‌های وابسته به احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: بالاخره آقای پزشکیان بارها اعلام کرده که من اصولگرای اصلاح‌طلب هستم نه صرف اصلاح‌طلب و باز هم تاکید کرده است که دولت من یک دولت اجماعی خواهد بود و از همه افراد فارغ از جناح سیاسی استفاده می‌کند، حالا این افراد می‌توانند هم اصلاح‌طلب باشند و هم اصولگرا.

وزرای پیشنهادی مانند آقای پزشکیان باید معتقد به مبانی انقلاب و چهره مردمی باشند

بانکی‌پور در ادامه توضیح داد: فراتر از فکر و جناح سیاسی وزرای پیشنهادی، تبعاً مثل خود آقای پزشکیان که کاملاً به مبانی انقلاب معتقد و یک چهره مردمی است، وزرای ایشان هم باید این ویژگی را داشته باشند تا بتوانند رأی بیاورند.

گرایش سیاسی مانع رأی‌آوری وزرای پیشنهادی نیست

این نماینده مجلس در نهایت گفت: صرف اینکه فرد گرایش سیاسی تندی داشته باشد یا با اصلاح‌طلبی نسبت داشته باشد مانع رأی‌آوری او نخواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.