فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۹۲۵۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته اول شهریور (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس هفته اول شهریور (اینفوگرافیک)

بورس در هفته‌ای که گذشت روند نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت و کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحدی رسید و رشد کمتر ۰٫۲۱ درصدی را ثبت کرد.

بورس هفته اخیر تحت تاثیر برجام بود و روند معاملات بازار نیز بر اساس اخبار برجامی شکل می‌گرفت. بازار سرمایه در این هفته وزن بسیار زیادی به مذاکرات برجامی داد و همانگونه که انتظار می‌رود تقاضا برای گروه ریالی بیشتر شد و شاخص کل به واسطه گروه ریالی رشد کرد. برای مثال شاخص بانکی و حمل‌ونقل که ریالی هستند به ترتیب بازدهی ۸.۸ و ۶ درصدی را ثبت کردند.

اما از سوی دیگر شاخص کل هم‌وزن به سمت گروه دلاری رفت و به واسطه معاملات گروه برجامی افزایش ۲٫۴۳ درصدی را ثبت کرد. حقیقی‌های بازار این هفته به طور میانگین حدود ۸۴ میلیارد تومان از بازار خارج کردند که کم ترین میزان در چهارده هفته گذشته محسوب می شود.

تمامی این موضوعات یک سیگنال مثبت برای رشد بورس هستند. اگر دخالت خاصی در بازار سرمایه رخ ندهد به رشد آن می‌توان امیدوار بود و به گفته برخی از کارشناسان سود ۴۰ درصدی تا پایان سال در انتظار سهامداران است.

پای خودرو به بورس باز شد

هفته اخیر معاملات خودرو در بورس کالا آغاز شد و قرار است خودروهای بیشتری وارد بورس شوند. ورود خودروی جدید مساوی با ورود پول و اعتماد به بازار سرمایه است و این پول و اعتماد می‌تواند یک سگینال مثبت بسیار قوی برای بورس باشد.

همچنین صبح روز ۲۶ مرداد ماه ۳ هزار و ۴۸۹ متقاضی خودرو در شرایطی کاملا برابر و عادلانه برای خرید ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی و فیدلیتی تولیدی گروه بهمن در بورس کالای ایران به رقابت پرداختند.

به هر ترتیب و براساس پیش‌بینی کارشناسان انتظار می‌رود هفته آینده روندی متعادل داشته باشد. ممکن است شاخص در برخی از روزها منفی و در برخی دیگر از روزها مثبت شود.

بینی بورس 29 مرداد scaled

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.