کد مطلب: ۶۹۶۴۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نوسانگیران در بهشت / بهبود اوضاع بورس در گرو برجام است

نوسانگیران در بهشت / بهبود اوضاع بورس در گرو برجام است

بازار سهام هفته نخست شهریور را در شرایطی به اتمام رساند که اوضاع بورس خوب نیست و بسیاری از سهامداران نسبت به این شرایط شکایت دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام هفته نخست شهریور را در شرایطی به اتمام رساند که اوضاع بورس خوب نیست و بسیاری از سهامداران نسبت به این شرایط شکایت دارند.

شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ با افتی حدود ۰.۱ درصدی هفته را به پایان رساند. شاخص کل که در ابتدای هفته با یک جهش نسبتا امیدوارکننده همراه بود حالا در محدوده یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحدی به کار خود پایان داد. اما شاخص هم‌وزن با رشد نسبتا خوب یکهزار و ۱۲۰ واحدی وارد محدوده ۴۱۱ هزار واحدی شد.

بهبود اوضاع بورس در گرو برجام

حرف تکراری این روزهای کارشناسان بازار سرمایه، نابسامانی اوضاع بورس به دلیل تشدید ابهامات برجامی است. بازار به شکل ملال آوری وارد فاز رکود شده است. نوسانات نرخ دلار نیز باعث شده تا بورس منتظر بازار ارز بماند تا با قیمت‌های جدید خودش را تطبیق دهد. پیش‌بینی ناپذیر بودن الگوی اثرپذیری بازار ارز از رویکرد دولت در قبال برجام باعث شده تا بورس نیز با ابهامات جدی مواجه شود.

بهشتی که برای نوسانگیران ساخته شد

کارشناسان معتقدند دولت تا زمانی که نتواند تکلیف برجام را روشن کند، اوضاع بورس نیز بهبود محسوسی پیدا نخواهد کرد. البته عده معدودی از فعالان بازار این روزها شدیدا خوشحال هستند و از هرگونه تشدید ابهامات استقبال می کنند. به باور این دسته که تحت عنوان نوسانگیران شناخته می شوند، تداوم فضای غیرشفاف پیرامون مذاکرات به سود آنهاست.

دلیلش نیز بروز رفتارهای هیجانی از سوی حقیقی های ناآگاه نسبت به زیر و بم بازار سرمایه است. به باور متخصصان بهشتی که این روزها برای نوسانگیران در بورس تهران ساخته شده نتیجه اعمال سیاست خارجی غلط از سوی دولت است. در حقیقت دولت سیزدهم با فرسایشی کردن مذاکرات برجامی زمینه ساز غیرشفاف تر شدن اوضاع بورس تهران شده است.

چنین وضعیتی هم به قول معروف به نفع کسانی است که ماهیگیری در آب گل آلود را به خوبی آموخته اند. نکته‌ای که به نظر می‌رسد اهالی کابینه سیزدهم نسبت به آن بی‌تفاوت هستند و برخلاف وعده های دولت، اوضاع بورس از اهمیت چندانی برای مسئولان برخوردار نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.