کد مطلب: ۶۹۹۱۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهامداران یک نفس راحت کشیدند / هفته تلخ بورس تمام شد

سهامداران یک نفس راحت کشیدند / هفته تلخ بورس تمام شد

معاملات بورس تهران در هفته دوم شهریور با افت شاخص همراه شد و سهامداران پرونده معاملاتی این هفته تلخ را بستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس تهران در هفته دوم شهریور با افت شاخص همراه شد و سهامداران پرونده معاملاتی این هفته تلخ را بستند.

شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ با افت هفت هزار و ۹۷۵ هزار واحدی همراه شد. تابلوهای بازار نیز در پایان رقم یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحدی را برای شاخص کل به نمایش گذاشتند. شاخص هم وزن نیز امروز مانند شاخص کل افتی اندک را تجربه کرد و در محدوده ۴۱۰ هزار واحدی تثبیت شد. با این احتساب بازدهی شاخص کل در هفته دوم شهریور معادل منفی ۱.۶ درصد و بازدهی شاخص هم وزن نیز منفی ۰.۳۵ درصد به ثبت رسید.

هفته تلخ سهامداران بورسی تمام شد

بورس تهران در هفته‌ای که به پایان رسید روزهای دشواری را پشت سر گذاشت. بسیاری از اهالی بازار در حالت پارک کردن پول خود در بورس به فعالیت خود ادامه دادند. در واقع خرید و فروش سهام با رکودی سنگین در بورس تهران مواجه شده و به نظر نمی‌رسد فعلا فضای رکودی بازار شکسته شود.

فضایی که به دلیل ابهامات متعدد پیرامون بورس ایجاد شده و شواهدی مبنی بر رفع آنها دیده نمی‌شود. طبق معمول بزرگترین ریسک بازار، ابهامات برجامی است که باعث تشدید رکود در بورس شده است. از طرفی هم برخی کارشناسان اعتقاد دارند امکان تداوم افت آرام ولی مداوم شاخص کل تا زمانی که نتیجه مذاکرات مشخص شود تداوم خواهد داشت.

در این بین حتی اخبار مثبتی هم که از وضعیت سهم‌های مختلف از جمله خودروسازان منتشر شده تاثیر چندانی بر روند بازار نداشته است. اخباری از افزایش قیمت در بازارهای مختلف اعم از بازار کاغذ نیز به گوش می رسد که قاعدتا باید موجب جهش در بازار سهام نیز می‌شد. اما به دلیل وجود ابهاماتی که به آن اشاره شد چنین جهشی تا اطلاع ثانوی رقم نخواهد خورد.

اما کارشناسان معتقدند سهامداران فعلا به تغییرات ناگهانی و شوک درمانی در بازار امیدوارند. شوک‌هایی که با انتشار اخبار مثبت پیرامون برجام هر از گاهی بازار را تکان می‌دهد. اما به نظر می‌رسد برای رشد دندان‌گیر و قابل توجه بازار، بورس تهران به چیزی فراتر از شوک خبری نیاز دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • منصف

    دیگه نفسی برامون باقی نمونده در جایی که سرمایمون به باد فنا رفت!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    از بورس مسخ شده نباید انتظاری بیش ازاین داشت ،همینقدر که نامش باشد کافی ست .سهامداران خرد هم بایستی راهبرد خودرا براین مبناء واساس تنظیم وبرنامه ریزی کنند واز زیاده خواهی ، سخت پرهیز کنند چون نتیجه ای نخواهد داشت ..

  • ناشناس

    کدوم نفس راحت؟

  • ناشناس

    خدا کنه تا آخر سال بعد همین طوری باشه بتونیم میانگین کم کنیم.