کد مطلب: ۷۰۰۰۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس به کف ۱۴۰۱ برگشت / خاطرات ۹۹ تکرار می‌شود؟

بورس به کف ۱۴۰۱ برگشت / خاطرات ۹۹ تکرار می‌شود؟

روند نزولی شاخص کل تا جایی ادامه یافت که امروز بورس به کف شاخص در سال جاری بازگشت و سهامداران را نسبت به آینده بازار نگران‌تر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند نزولی شاخص کل تا جایی ادامه یافت که امروز بورس به کف شاخص در سال جاری بازگشت و سهامداران را نسبت به آینده بازار نگران‌تر کرد.

شاخص کل بورس تهران امروز با افتی بالغ بر یک درصدی به کار خود پایان داد. کاهش بیش از ۱۵ هزار واحدی شاخص کل باعث شد تا بورس تهران بار دیگر به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی بازگردد. این روند منجر به ثبت رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحدی برای شاخص کل بورس تهران شد. شاخص هم‌وزن نیز با افتی بیش از یک درصدی به محدوده ۴۰۵ هزار واحدی بازگشت.

بازگشت به کف شاخص

شاخص کل بورس در طول معاملات امروز بار دیگر به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی بازگشت. این افت شاخص در سال جاری بی سابقه بوده، به نحوی که تنها در نخستین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱ شاخص کمتر از حد کنونی بوده است. طبق اطلاعات مندرج در TSETMC شاخص کل بورس در روز ششم فروردین ۱۴۰۱ در محدوده یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی بود. اما از روز هفتم فروردین تا به امروز شاخص هیچگاه به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی بازنگشته بود.

نوسانات شاخص در سال ۱۴۰۱ نوسانات شاخص در سال ۱۴۰۱

ظاهرا این اتفاق از سوی بسیاری از سهامداران به منزله سیگنالی از ادامه روند فعلی بورس بوده است. واکنش کاربران بورسی در شبکه‌های اجتماعی حاکی از نارضایتی و نگرانی شدید آنها از وضعیت فعلی بازار سرمایه است. وضعیتی که از دیدگاه کارشناسان به دلیل ریسک‌های متعدد پیرامون بورس ایجاد شده و دولت نیز با سیاست های غلط خود بر آن دامن می‌زند.

خاطرات ۹۹ تکرار می‌شود؟

برخی از کاربران بورسی در شبکه‌های اجتماعی با توجه به بازگشت بورس به کف شاخص در سال جاری نگرانی خود از بازگشت بازار به روزهای سال گذشته ابراز کردند. اغلب تحلیلگران نیز معتقدند اگر چنین روندی در عرصه سیاست خارجی و همچنین سیاستگذاری کلان اقتصادی کشور تداوم داشته باشد، بازگشت بورس به روزهای سال ۱۴۰۰ و نیمه دوم ۹۹ دور از انتظار نخواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم که همه جوره بدبخت شدن اینم روش