کد مطلب: ۷۰۰۸۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تغییر اساسنامه پالایشی و دارا یکم / صندوق‌های دولتی رشد می‌کنند؟

تغییر اساسنامه پالایشی و دارا یکم / صندوق‌های دولتی رشد می‌کنند؟

اصلاحات اساسنامه صندوق‌های دارا یکم و پالایشی یکم به تصویب هیئت دولت رسید و به واسطه همین مصوبه یک کارشناس بازار سرمایه عقیده دارند که وضعیت صندوق‌های دولتی بهتر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز مصوبه اصلاحات اساسنامه صندوق‌های دارا یکم و پالایشی یکم به تصویب هیئت دولت رسید.

بر همین اساس در اصلاحات اسناسامه این صندوق آمده است که این صندوق‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی تبدیل می‌شوند. مدیریت صندوق فعال می‌شود و بازارگردان به صندوق نیز اضافه خواهد شد.

با اصلاحات اساسنامه به شرح فوق صندوق امکان تغییر پرتفوی سهام خود مطابق امیدنامه و صنعت مربوطه را خواهد داشت. بازارگردان صندوق به عنوان یک شخص حقوقی به ارکان صندوق اضافه شده و در راستای نقدشوندگی صندوق و کاهش فاصله بین nav و قیمت بازار مجاز به صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا یکم و پالایشی یکم می‌باشد.

اجرایی شدن تغییرات فوق بدین صورت است که پس از ابلاغ اصلاحات مزبور توسط هیات وزیران باید رکن بازارگردان انتخاب و به تایید سازمان رسیده سپس رکن بازارگردان پیشنهادی به همراه اصلاحات اساسنامه به تصویب مجمع صندوق برسد.

وضعیت صندوق‌های دولتی در بورس بهتر می‌شود؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: براساس اصلاح اساسنامه صندوق پالایشی یکم و دارایکم به آن‌ها اجازه داده شد که سایر تمادها و شرکت‌ها خرید کنند. که این موضوع گشایش بسیار خوبی در این دو صندوق ایجاد خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: نکته اساسی اینجاست که برگزاری چنین مجمعی در هئیت دولت و به رسمیت شناخته شدن ماهیت دولتی این صندوق‌ها، یک نما از صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه را تداعی می‌کند در ذهن مردم که این صندوق‌ها کلا دولتی هستند.

وی تاکید کرد: بازارگردان و منابعی که بازیافت شده توسط دولت، بخشی از این منابع در قالب بازارگردانی در این نمادها تمرکز شود.

آقابزرگی در پایان گفت: صرف تغییر وضعیت، تغییر اصلاح اساسنامه نیست. ماهیت این است که مدیر صندوق و تفکرات دولتی همراه با انجام تکالیف بازارگردانی به نحو شایسته می‌تواند گشایی در این دو صندوق ایجاد کند. اما نمی‌توان گفت که این اساسنامه تاثیری روی بازار سرمایه بگذارد. بلکه وضعیت صندوق‌های دارا و پالایشی یکم بهتر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.