کد مطلب: ۷۱۵۹۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی عملکرد ۱۰ سهم شیمیایی در سال ۱۴۰۱

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی عملکرد ۱۰ سهم شیمیایی در سال ۱۴۰۱

با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ این پرسش مطرح می‌شود که شرکت‌های بورسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چه کارنامه‌ای را به جای گذاشته‌اند؟

امیررضا سولقانی|به گزارش تجارت‌نیوز ، با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در سایت کدال ، این پرسش مطرح می‌شود که شرکت‌های بورسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چه کارنامه‌ای را به جای گذاشته‌اند؟

با وجود بازدهی ضعیف‌تر شاخص گروه «محصولات شیمیایی» نسبت به شاخص کل بورس در یک سال اخیر، مقایسه عملکرد سودسازی ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نماد‌های این گروه نسبت به دوره مشابه سال قبل نوید بخش روز‌های خوب این گروه در ماه‌های آینده است.

در این گزارش عملکرد ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نماد‌های گروه محصولات شیمیایی با دوره مشابه سال ۱۴۰۰ مقایسه شده است.

نوری

پتروشیمی «نوری» در دوره ۶ ماهه ابتدایی سال جاری موفق شد با رشد چهار درصدی EPS خود را از ۸۰۵ تومان در مدت مشابه سال قبل به ۸۳۵ تومان برساند. همچنین سود خالص این شرکت در این مدت حدود ۲۶۵ میلیارد تومان بیشتر از ۶ اهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ ثبت شد.

شفارس

شرکت صنایع شیمیایی «فارس» در ۶ ماهه ابتدایی امسال توانست جهش ۹۲ درصدی در سودسازی خود اعمال کند و سود خالص خود را از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مدت مشابه سال قبل به ۱۴ میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان برساند. همچنین با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی EPS این شرکت در ۶ ماهه ابتدایی امسال نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ این شرکت به ازای هر سهم تنها ۱۲ ریال سود محقق کرده است.

شصدف

شرکت صنعتی «دوده‌ فام» در این دوره توانست عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد. بررسی‌ صورت مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ این شرکت نشان می‌دهد که سود خالص «شصدف» با افزایش ۵۹ درصدی خود را به سطح ۱۸۶ میلیارد تومان رساند.

همچنین شرکت صنعتی دوده فام موفق شد به ازای هر سهم بیشتر ۲۶۶ تومان سود شناسایی کند. سود شناسایی شده به ازای هر سهم در دوره ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۷ تومان بود.

کرماشا

صنایع پتروشیمی «کرمانشاه» در این دوره به ازای هر سهم ۶۹۳ تومان سود شناسایی کرده است. این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش قابل توجه ۷۱ درصدی را تجربه کرده است. سود خالص این شرکت نیز با جهشی ۷۱ درصدی خود را به سطح دو هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان رساند.

کلر

شرکت «کلر پارس» در ۶ ماهه نخست سال جاری با رشد ۱۶۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ توانست ۴۲۰ تومان سود به ازای هر سهم محقق کند. سود خالص این شرکت نیز در این دوره ۸۴ میلیارد و ۸۲۳ میلیون تومان بیشتر از مدت مشابه سال ۱۴۰۰ ثبت شده است.

شسینا

صنایع شیمیایی «سینا» نیز در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ موفق شد با رشد ۳۷ درصدی، EPS خود را از چهار تومان در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به ۶ تومان برساند. سود خالص این شرکت نیز در این دوره نسبت به دوره مشابه سال پیش حدود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر شد.

داراب

پتروشیمی «داراب» در این دوره توانست به ازای هر سهم تنها ۶ ریال سود محقق کند که عملکرد قابل قبولی به حساب نمی‌آید. EPS این شرکت در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ معادل ۱۸ ریال ثبت شده بود.

شپترو

پتروشیمی «آبادان» در دوره ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ نه تنها زیانده بوده بلکه زیان این شرکت نسبت به دوره مشابه سال پیش افزایش داشته است. به نحوی که شرکت پتروشیمی آبادان در این دوره به ازای سهم ۶۷ تومان زیان شناسایی کرده است.

همچنین زیان خالص شرکت پتروشیمی آبادان نیز در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری با افزایش ۳۸۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ به ۳۷۲ میلیارد تومان رسید.

شاروم

شرکت پتروشیمی «ارومیه» در این دوره توانست افزایش ۴۹ درصدی را در EPS خود را ایجاد کند و این عدد را به ۸۶ تومان برساند. سود خالص این شرکت نیز در این دوره ۶۰ میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان ثبت شده است.

آریا

شرکت «پلیمر آریا ساسول» با نماد آریا در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد. به نحوی که این شرکت در این مدت ۳۷۵ تومان سود به ازای هر سهم شناسایی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.