کد مطلب: ۷۴۰۹۴۲

رشد معاملات خرد در بورس/ نمودار

رشد معاملات خرد در بورس/ نمودار

معاملات خرد سهام در بورس در هفته پایانی آذرماه رشد 11 درصدی را در این معاملات نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر بیانگر رشد 11 درصدی است.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 5 هزار و 200 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 664 میلیاردی هفته پیشین، رشد 11 درصدی داشته است.
بر اساس این گزارش در روزهای معاملاتی هفته اخیر، میانگین ارزش معاملات خرد سهام به سطوح بالاتری رسید و میانگین روزانه آن بیشتر از هفته پیشین بود و شاهد رونق نسبی معاملات سهام بودیم.

در اولین روز کاری هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 4 هزار و 388 میلیارد تومان رسید. روز یکشنبه 6 هزار و 68 میلیارد شد و روز دوشنبه به رقم 6 هزار و 76 میلیارد تومان بالغ شد. روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد به 5 هزار و 5 میلیارد تومان رسید. در آخرین روز کاری هفته نیز ارزش معاملات خرد به 4 هزار و 462 میلیارد تومان رسید.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 5 هزار و 200 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 664 میلیاردی هفته پیشین، رشد 11 درصدی داشته است. بدین ترتیب میانگین ارزش معاملات خرد یک کانال بالاتر آمد.

در هفته اخیر نماد خگستر صدرنشین جدول معاملات بودند و 4 روز پیاپی بیشترین ارزش معاملات بازار را داشت. تنها در روز چهارشنبه نمادهای وبانک و سمگا بالاتر از خگستر ایستادند. در جدول حجم معاملات نیز، در دو روز ابتدایی هفته نماد دی در صدر بود. روز دوشنبه شستا بیشترین حجم معاملات را داشت و روز سه‌شنبه خودرو بالاتر از شستا قرار گرفت.

در آخرین روز کاری هفته نیز وبصادر بیشترین حجم معاملات را داشت و دی، شستا، وتجارت و خساپا در رتبه‌های بعدی بودند.

sCZa4kfs4NhT

بهترین زمان برای عرضه سهام بورس

از آنجا که بهره‌وری پایین شرکت‌ها در شرایط فعلی اقتصاد کشور، آنها را ناگزیر به سمت تامین مالی هزینه‌ها از بورس هدایت خواهد کرد، به نظر می‌رسد بازار سرمایه چاره‌ای جز تن دادن به این فشار نخواهد داشت؛ اما در این بین توجه به این نکته ضروری است که چه زمانی می‌توان برای تامین پرداختی‌های پایان سال، سهام را در بازار سرمایه عرضه کرد.

با توجه به رقم بالای حساب‌های پرداختنی حجم عرضه سهام در بازار سرمایه نیز بالا خواهد بود؛ بنابراین به طور مثال مدیر یک صندوق بازنشستگی تنها زمانی می‌تواند به تامین کسری از راه فروش سهام خود فکر کند که خریداری در بازار وجود داشته باشد.

بورس سبز این روز‌های تهران ممکن است صندوق‌ها و سایر شرکت‌های دولتی را که با کسری برای پرداخت حساب‌های پایان سال مواجه هستند، برای عرضه پرحجم سهام خود وسوسه کند.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.