کد مطلب: ۸۹۳۴۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام ذوب دی‌ ۱۴۰۲ / کام سهامداران ذوب آهن شیرین می‌شود؟

تحلیل تکنیکال سهام ذوب دی‌ ۱۴۰۲ / کام سهامداران ذوب آهن شیرین می‌شود؟

خریداران سهام ذوب آهن در یک ماه و نیم گذشته نشان داده‌اند، تصمیمی مبنی بر عقب‌نشینی از روند صعودی ندارد. عبور و تثبیت قیمت بالاتر از محدوده مقاومتی، چشم‌انداز روشنی را در ذهن سهامداران ذوب ترسیم کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت ذوب آهن اصفهان با نماد «ذوب» در بازار دوم بورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 25 هزار و 712 میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «ذوب» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال ذوب آهن اصفهان 

شرکت ذوب آهن اصفهان، یکی از نماد‌های شاخص‌ساز تالار شیشه‌ای است. از این رو می‌توان حدس زد که قیمت سهام این شرکت کورولیشن زیادی با حرکت شاخص کل داشته باشد. پس از افت 50 درصدی قیمت ذوب از نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری تا پایان مرداد، همزمان با تغییر رفتار کلیت بازار، روند این نماد نیز تغییر کرد.

در آنالیز تکنیکال پیشین نماد «ذوب» تارگت 432 تومانی برای سهامداران این سهم تعریف شد که پس از آن به راحتی این هدف قیمتی دیده شد. عبور قیمت از سد پرعرضه 422 تا 432 تومان سیگنال مهمی را در رابطه با چشم‌انداز پیش روی قیمت سهام ذوب آهن مخابره می‌کند. 

از سوی دیگر با عبور از این سد مقاومتی، مانع بزرگی پیش روی قیمت این نماد، برای فتح قله قیمتی سال جاری وجود ندارد. سقف 576 تومانی، بلندترین ارتفاعی است که قیمت سهام «ذوب» در سال 1402 به خود دیده است. پس از آن، روند معاملاتی این نماد، به مدت سه ماه نزولی شد و فشار فروش زیادی در تابلو معاملات آن مشاهده می‌شد.

ذوب نیو

پایداری «ذوب» در مسیر صعودی ادامه دارد. با این حال عبور از سد مقاومتی یاد شده انرژی زیادی از سهم گرفته است. از سوی دیگر اصلاح‌های اخیر سهم، بیشتر در فرمت اصلاح زمانی اتفاق افتاده و اصلاح قیمتی زیادی در رالی صعودی 56 درصدی «ذوب» که از هفت آبان‌ماه آغاز شد، تجربه نشده است. 

از این رو تصور پولبک قیمت تا محدوده 434 تومان دور از انتظار نخواهد بود. اما در صورتی که سهامداران شاهد رشد محسوس حجم معاملات در روزهای نوسانی پیش رو باشند، با دست به دست‌شدن سهام و ورود سهامداران تازه، ممکن است پولبک به شکل تئوریک تکمیل نشود و رشد ذوب ادامه یابد.

ترکیب دو تارگت داینامیک (موازی بالایی خط میانی ترسیم شده) و استاتیک (سقف سال 1402) می‌تواند محدوده زمانی احتمالی برای رسیدن قیمت به این تارگت را نیز تا حدی مشخص کند. از این منظر، به نظر می‌رسد دهه پایانی دی‌ماه قیمت به این محدوده قیمتی دست یابد. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید. 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.