کد مطلب: ۸۹۳۹۰۱

تحلیل تکنیکال سهام آسیاتک نشان می‌دهد؛

خروج سهام آسیاتک از فشردگی با سوخت افزایش قیمت اینترنت!

خروج سهام آسیاتک از فشردگی با سوخت افزایش قیمت اینترنت!

موج صعودی که اخیرا در نماد آسیاتک آغاز شده، باعث شده است که قیمت سهام این نماد، از فشردگی یک سال و چهار ماهه خود خارج شود. این موضوع خوش‌بینی سهامداران شرکت انتقال داده‌های آسیاتک را نسبت به هفته‌های آتی در پی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد «آسیاتک» در بازار اول بورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر چهار هزار و 128 میلیارد تومان در گروه اطلاعات و ارتباطات قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «آسیاتک» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام آسیاتک

پس از عرضه سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در هفتم اردیبهشت‌ماه سال گذشته، در مدت چهار ماه و نیم، رشدی 266 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد. 

پس از ساخت سقف تاریخی هزار و 601 تومانی، این نماد وارد سیکل نزولی خود شد. در دوره اصلاحی، محدوده حمایتی 944 تا 955 تومان، سنگر حمایتی سهامداران برای جلوگیری از نفوذ قیمت به سطوح پایین‌تر بود.

12312312312312

از آن‌سو، خط روند نزولی داینامیک، امواج صعودی قیمت را از نفوذ به سطوح بالاتر منع کرده است. همزمان با تغییر سنتیمنت بازار در هفته ابتدایی آبان ماه، روند تازه‌ای در جریان دادوستدهای نماد آسیاتک نیز رخ داد. موج صعودی اخیر، تا کنون رشدی 40 درصدی را برای این سهم در پی داشته است.

رشد اخیر، منجر به شکست خط روند نزولی شده است. تکمیل پولبک و تثبیت قیمت بالاتر از این خط داینامیک، باعث شده است سهامداران نسبت به چشم‌انداز آتی قیمت سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک امیدوار شوند. 

در ارتباط با مقاومت‌های پیش روی قیمت آسیاتک می‌توان به دو سطح مقاومتی هزار و 471 و سطح هزار و 601 تومان اشاره کرد. دو مقاومت یادشده، دو سقف ساخته شده در روند اصلاحی گذشته سهم است. پس از آن تارگت قیمتی هزار و 783 تومانی را نیز با توجه به خروج قیمت از فشردگی (الگوی مثلث)  برای سهامداران آسیاتک ذکر شود. 

از سوی دیگر بازگشت قیمت به درون فشردگی و شکست کف‌های ساخته شده در محدوده هزار و 210 تا هزار و 260 تومان، به سمت پایین‌ می‌تواند حد ضرر خریدارانی را که پس از شکست خط روند نزولی وارد سهام آسیاتک شده‌اند را فعال کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.