کد مطلب: ۸۹۴۰۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام وبملت دی ۱۴۰۲ / سهام بانک ملت روی سکوی پرتاب قرار می‌گیرد؟

تحلیل تکنیکال سهام وبملت دی 1402 / سهام بانک ملت روی سکوی پرتاب قرار می‌گیرد؟

قیمت سهام وبملت در آستانه خروج از فشردگی خود قرار گرفته است. در صورت وقوع این سناریو، نقدینگی زیادی وارد سهام بانک ملت خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک ملت با نماد «وبملت» در بازار اول بورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 169 هزار و 510 میلیارد تومان در گروه بانک‌ها و موسسات مالی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «وبملت» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام وبملت

قیمت سهام بانک ملت از روند صعودی کلیت بازار سهام که در آبان‌ماه سال 1401 آغاز شد، مستثنی نبود. این رالی صعودی، قیمت سهام «وبملت» را از کف 172 تومان به سقف 542 تومانی رساند. این جریان صعودی، علاوه بر بازدهی 214 درصدی که کام سهامداران بانک ملت را شیرین کرد، موفق شد قیمت سهم را از سقف تاریخی قبلی عبور دهد. سقف قیمتی قبلی، محدوده 374 تومان بود که قیمت بیش از یک سال و هشت ماه پشت این سد مانده بود.

bemalat

پس از آن، همزمان با آغاز اصلاح نماگرهای سهامی از نیمه اردیبهشت‌ماه، روند اصلاحی «وبملت» نیز با یک ماه و نیم تاخیر استارت خورد. این اصلاح از دو فاز تشکیل شده است؛ اسپایک نزولی و روند رنج در قالب یک فشردگی به شکل مثلث. فاز پایانی اصلاح با روند رنج بین محدوده 487 تا 491 تومان (سقف مثلث) و خط داینامیک مشکی (کف مثلث) سپری شد. 

با ترسیم یک چنگال اندروز (به سبک چنگال روند) می‌توان مسیر حرکتی قیمت را از ماه‌های پایانی سال 1400 تا کنون فریم‌بندی کرد. برخوردها و واکنش‌های قیمت، نشان از آن دارد که سهم فرکانس چنگال را پذیرفته است. قیمت با برخورد به سقف چنگال در روزهای پایانی خردادماه وارد روند اصلاحی خود شد. 

در حال حاضر، قیمت در نزدیکی سقف محدوده رنج خود قرار گرفته است. سهامداران «وبملت» امیدوارند با بازگشایی این نماد بالاتر از سقف مثلث، قیمت از رنج 6 ماهه خود رها شود. 

در این سناریو، با شکست محدوده 487 تا 491 تومان و نفوذ قیمت به سطوح بالایی خط میانی، تارگت لمس دوباره موازی بالایی این خط، برای سهم «وبلمت» فعال خواهد شد. در صورتی که قیمت در مسیر این سناریو قرار گیرد، بازگشت مجدد قیمت به درون مثلث صعودی، حد ضرر خریدارانی را که پس از خروج از فشردگی وارد سهم خواهند شد، فعال می‌کند. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا سهم خوبیه به همه توصیه میکنم توی پرتفوشون داشته باشن