کد مطلب: ۸۹۴۵۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام غزر دی ۱۴۰۲ / سهام زرماکارون جذاب شد؟

تحلیل تکنیکال سهام غزر دی 1402 / سهام زرماکارون جذاب شد؟

قرارگیری در کف محدوده رنج، شکست خط روند نزولی و تکمیل پولبک به آن، همه و همه در کنار یکدیگر باعث شده است، نمودار قیمت سهام غزر در واچ‌لیست سهام جذاب تکنیکالیست‌های بازار سرمایه قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، گروه صنعتی زرماکارون با نماد «غزر» در بازار اول بورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 6 هزار و 318 میلیارد تومان در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر قرار دارد.

تحلیل تکنیکال سهام غزر

قیمت سهام گروه صنعتی زرماکارون از روند صعودی کلیت بازار سهام که در آبان‌ماه سال 1401 آغاز شد، مستثنی نبود. شایان ذکر است استارت اولیه صعودی «غزر» یک ماه زودتر و در مهرماه سال گذشته زده شد. 

این رالی صعودی، قیمت سهام «غزر» را از کف 204 تومان به سقف 402 تومانی رساند. این جریان صعودی، با بازدهی 96 درصدی کام سهامداران شرکت زر ماکارون را شیرین کرد. همچنین گام صعودی بلند زرماکارون باعث شد تا قیمت به سقف مهم 425 تومان نزدیک شود. با این وجود همچنان پس از گذشت بیش از سه سال، قیمت در عبور از این محدوده ناتوان ظاهر شده است. 

پس از آن، این بار همزمان با آغاز اصلاح نماگرهای سهامی در نیمه اردیبهشت امسال، روند اصلاحی نماد غزر نیز استارت خورد. اصلاح فرسایشی قیمت در طول 6 ماه، 46 درصد از ارتفاع قیمت در سقف اردیبهشت‌ماه را کاست. 

qzar

در دید نزدیک‌تر، از دومین هفته آبان‌ماه، قیمت با ثبت سقف و کف‌های بالاتر رفتاری صعودی از خود نشان داده است. رشد 28 درصدی قیمت، منجر به شکسته شدن خط روند نزولی شد که طی 6 ماه گذشته قیمت را از نفوذ به سطوح بالاتر منع کرده بود.

در سوی مقابل، خط داینامیک رسم شده برای رفتار صعودی غزر در دید مینوری، نشانگر حفظ قدرت خریداران است. مادامی که قیمت بالاتر از این خط داینامیک صعودی قرار دارد، جریان غالب در معاملات سهم غزر در دست خریداران است. 

بر همین اساس، نفوذ قیمت به سطوح پایین‌تر از این خط روند صعودی و همچنین محدوده استاتیک ترسیم شده در قیمت‌های  245 تا 248 تومان، می‌تواند حد زیان خریدارانی را که در سطوح فعلی به سهام غزر ورود کرده‌اند، فعال کند. 

در دید ماژوری (بزرگ‌تر)، قیمت سهام گروه صنعتی زر ماکارون در یک روند رنج بزرگ قرار گرفته است. سقف این محدوده رنج محدوده قیمتی 402 تا 425 تومان است. کف این روند را نیز محدوده 202 تا 220 تومان تشکیل داده است. از این رو می‌توان محدوده سقف رنج (402 تا 425) تومان را به عنوان تارگت مدنظر سهامدارن «غزر» در نظر گرفت.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.