کد مطلب: ۸۹۶۸۸۸

تداوم افت بازارهای سهام آسیا

تداوم افت بازارهای سهام آسیا

بازارهای سهام آسیا در دومین روز معاملات هفته نیز با افت روبه‌رو شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازارهای سهام آسیا در دومین روز معاملات هفته نیز با افت روبه‌رو شدند. این در حالی است که بورس‌های اروپا و آمریکا در پایان روز نخست هفته شاهد رشد شاخص‌ها بودند.

افت شاخص‌ها در چین

بر اساس این گزارش،در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۳۰ ژانویه(۱۰ بهمن)، در بورس توکیو شاخص نیکی ۲۲۵ با ۰.۱۱ درصد رشد روبه‌رو شد اما تاپیکس ۰.۱ درصد افت کرد. در بازار چین همه شاخص‌ها منفی بودند. شاخص شانگهای ۱.۸۳ درصد کاهش یافت. شاخص شنژن به میزان ۲.۴ درصد افت کرد.

افزون بر این، شاخص CSI ۳۰۰ هم به کاهش ۱.۷۸ درصدی تن داد. در بورس هنگ‌گنک هم بیشتر شاخص‌ها کاهشی بودند و هنگ‌سنگ افتی به میزان ۲.۳۳ درصد را ثبت کرد. همچنین شاخص کاسپی کره جنوبی با ۰.۰۷ درصد و شاخص تایکس تایوان هم با ۰.۴۷ درصد افت روبه‌رو شدند.

شاخص بورس هند

در عین حال، بورس هند نیز شاهد کاهش ۱.۱۱ درصدی شاخص سنسکس و افت ۰.۹۹ درصدی شاخص Nifty ۵۰ بود. بورس‌های پاکستان، مالزی، تایلند و فیلیپین هم با کاهش روبه‌رو شدند. امروز شاخص Asia Dow به میزان ۰.۳۸ درصد منفی شد.

سبزپوشی بورس‌های اروپا

این گزارش می‌افزاید: در پایان معاملات روز دوشنبه بورس‌های اروپایی،بیشتر شاخص‌ها مثبت شدند. شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن با ۰.۱۱ درصد رشد روبه‌رو شد. دکس آلمان و سی‌ای‌سی ۴۰ فرانسه هم به ترتیب ۰.۰۹ درصد و ۰.۳۵ درصد افزایش یافتند. شاخص استوکس ۶۰۰ به میزان ۰.۲۷ درصد بالا رفت و فوتسی ام‌آی‌بی ایتالیا به رشد۰.۴۷ درصدی دست یافت. شاخص IBEX ۳۵مادرید هم بیش از یک درصد افزایش یافت.

وضعیت بورس‌های عربی

همچنین، در منطقه منا (خاورمیانه و آفریقا) برخی بورس‌های عربی نیز شاهد افت شاخص بودند. شاخص DFM بورس امارات ۰.۰۵ درصد و شاخص تداول عربستان هم ۲ درصد کاهش را ثبت کردند. بورس قطر نیز با افت ۰.۴۱ درصدی شاخص اصلی روبه‌رو شد. بورس عمان هم با افتی ۰.۱ درصد به کار خود پایان داد. در همین حال، بورس‌های بحرین، کویت، اردن و لبنان شاهد افزایش شاخص بودند.

بر پایه این گزارش، در بازار سهام آمریکا همه شاخص‌های اصلی مثبت شدند. در این میان، شاخص داوجونز با ۰.۵۹ درصد، اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۷۶ درصد و نزدک با ۱.۱۲ درصد رشد روبه‌رو شدند. دیروز شاخص بی‌ثباتی VIX هم به میزان ۰.۶۶ درصد افزایش یافت.

افزایش قیمت نفت خام

افزون بر این، از مهمترین اخبار روز می‌توان به افزایش قیمت نفت خام، انتشار گزارش عملکرد غول‌های فناوری همچون مایکروسافت، آلفابت، آمازون و متا در چند روز آینده، دستور دادگاه برای انحلال شرکت اورگراند (بزرگترین شرکت چینی فعال در حوزه املاک با ۳۰۰ میلیارد دلار بدهی) و برگزاری ۴ عرضه اولیه در وال استریت اشاره کرد.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.