کد مطلب: ۸۹۷۲۳۶

پایان هفته خوب معاملات بورس‌های جهان

پایان هفته خوب معاملات بورس‌های جهان

در میان بازارهای سهام عربی خاورمیانه، بورس‌های امارات ۰.۲ درصد، عربستان یک درصد، اردن ۰.۴۶ درصد، فلسطین ۰.۶ درصد، عمان ۰.۰۲ درصد و لبنان ۰.۶۳ درصد رشد داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز،  با پایان یافتن معاملات هفتگی بورس‌های جهان و رشد خوب بورس‌های آسیایی (به جز چین) و افزایش ۰.۲ درصدی شاخص سهام MSCI آسیا-اقیانوسیه، بورس‌های اروپا و آمریکا نیز هفته را با رشد مثبت به پایان بردند.

بر اساس این گزارش، در بورس‌های اروپا، شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن بازنده سرشناس بود. این شاخص در حالی ۰.۰۹ درصد افت کرد که در بازه‌های یک‌ماهه و یک‌ساله نیز ارقام منفی را ثبت کرده بود. شاخص MOEX روسیه نیز ۰.۶۵ درصد افت کرد. در مقابل، شاخص دکس آلمان با ۰.۳۵ درصد رشد مواجه شد و در دو بازه زمانی ماهانه و سالانه نیز با افزایش روبه‌رو شد. شاخص سی‌ای‌سی ۴۰ فرانسه نیز ۰.۰۵ درصد بالا رفت و رشد ماهانه خود را به ۲.۳ درصد رساند. شاخص‌های بورس ایتالیا و مادرید اسپانیا نیز به ترتیب ۰.۰۹ درصد و ۰.۴۸ درصد و شاخص BIST ۱۰۰ ترکیه نیز با ۰.۲۳ درصد افزایش به کار خود پایان دادند.

رشد بازار سهام عربی خاورمیانه

افزون براین، در میان بازارهای سهام عربی خاورمیانه، بورس‌های امارات ۰.۲ درصد، عربستان یک درصد، اردن ۰.۴۶ درصد، فلسطین ۰.۶ درصد، عمان ۰.۰۲ درصد و لبنان ۰.۶۳ درصد رشد داشتند. در مقابل، بورس‌های کویت و قطر منفی شدند. بورس‌های عربی عموما در بازه‌های یک‌ماهه و یک‌ساله شاهد رشد شاخص بوده‌اند.

رشد شاخص اس‌اندپی ۵۰۰

این گزارش می‌افزاید، بازار سهام آمریکا نیز روز خوبی را سپری کرد. در پایان معاملات هفته، شاخص داو جونز ۰.۳۵ درصد بالا رفت. این شاخص در بازه یک‌ساله نیز نزدیک به ۱۴ درصد رشد داشت. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ هم به میزان ۱.۰۷ درصد رشد کرد و میزان رشد سالانه خود را به سطح ۲۰ درصد رساند. همچنین شاخص نزدک با رشد ۱.۷۴ درصدی روبه‌رو شد و میزان رشد سالانه خود را به بیش از ۳۰ درصد رساند.

همچنین، از مهمترین اخبار روز می‌توان به انتشار گزارش اشتغال آمریکا اشاره کرد. بر اساس این گزارش، در ماه ژانویه تعداد ۳۵۳ هزار شغل جدید در اقتصاد آمریکا ایجاد شد که بالاتر از انتظارات بود. صندوق بین‌المللی پول هم در گزارشی نرخ رشد اقتصادی چین در سال جاری را از ۵.۲ درصد به ۴.۶ درصد کاهش داد. در همین حال شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد، در سال گذشته مجموع تقاضای جهانی طلا به رکورد ۴۸۹۹ تن دست یافت.

منبع : سنانیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.