کد مطلب: ۸۹۷۵۳۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال «صندوق اهرم» بهمن ۱۴۰۲ / زنگ خرید صندوق سهامی «اهرم» به صدا درمی‌آید؟

تحلیل تکنیکال «صندوق اهرم» بهمن 1402 / زنگ خرید صندوق سهامی «اهرم» به صدا درمی‌آید؟

تحلیل تکنیکال صندوق اهرم، از قرارگیری قیمت در کف کانال دو ساله خبر می‌دهد. از سوی دیگر، سرنخ‌های دیگری نیز در این چارت قیمت به چشم می‌خورد که ممکن است به زودی وزنه خریداران را در معاملات سنگین‌تر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، صندوق اهرم در گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله طبقه‌بندی می‌شود. ارزش خالص دارایی‌های این اهرم بالغ بر مبلغ 6 هزار و 426 میلیارد تومان است.

ترکیب دارایی

بالغ بر 25.42 درصد از این دارایی، در پنج سهم فملی، فولاد، رمپنا، وغدیر و وبملت قرار گرفته است. عمده سرمایه صندوق اما که بیش از 70 درصد مبلغ 6 هزار و 426 میلیاردی است، در سایر نمادهای بورسی سرمایه‌گذاری شده است. چهار درصد از دارایی صندوق به صورت نقد و در سپرده بانک‌ها قرار گرفته و کمی بیش از نیم درصد، در آنچه «سایر دارایی‌ها» عنوان شده است، قرار دارد.

بازدهی صندوق اهرم

میزان بازدهی صندوق اهرم در بازه‌های زمانی متفاوت، اختلاف زیادی با یکدیگر دارند. طی یک ماه اخیر اگر شخصی، مبلغ 100 میلیون تومان در صندوق «اهرم» سرمایه‌گذاری می‌کرد، در حال حاضر ارزش فروش یونیت‌های خریداری شده وی بالغ بر 95 میلیون و 438 هزار تومان بود.

در نمودار زیر، بازدهی این صندوق در بازه‌های زمانی متفاوت با بازدهی بازار سهام مقایسه شده است. 

بازدهی

با این وجود، در بازه یک ساله، بازدهی این صندوق کمی بیش از 57.54 درصد بوده است.

تحلیل تکنیکال صندوق اهرم

نگاهی به تحلیل تکنیکال صندوق اهرم نشان می‌دهد، قیمت این صندوق طی 620 روز گذشته، در یک کانال صعودی بلندمدت نوسان داشته است. در زوم نزدیک‌تر، قیمت در حال تکمیل یک الگوی مستطیل ادامه‌دهنده است. 

برای فریم‌بندی روند ریزشی قیمت این صندوق، از اردیبهشت امسال تا آبان‌ماه می‌توان از خط روند نزولی (قرمزرنگ) بهره گرفت. با تبدیل آن به یک کانال دوگانه با استفاده از کانال فیبوناچی با تراز مثبت و منفی برابر، می‌توان فرکانس این خط روند نزولی را به زمان حال پروجکت کرد.

اهرم

بنابراین شکست خط داینامیک نزولی که تراز منفی 100 کانال ترسیم شده است، به عنوان تریگر خرید اشخاص کم‌ریسک شناخته می‌شود. 

در ادامه به نظر می‌رسد، قیمت در روزهای آتی، همزمان به کف کانال صعودی بلندمدت و کف کویل انرژی خود می‌رسد. از این رو محدوده قیمتی دو هزار تومانی، بهترین نقطه برای خرید یونیت‌های سرمایه‌گذاری صندوق به شمار می‌آید. در این شرایط، حد ضرر خریداران شکست کف کانال و تثبیت قیمت زیر این خط داینامیک خواهد بود. 

در صورتی که قیمت پیش از رسیدن به تقاطع یادشده، حرکت صعودی خود را آغاز کند، خریداران باید برای ورود به این صندوق اهرمی، تا زمان شکست سطح دو هزار و 250 تومان صبر کنند. در این حالت حدضرر خریداران شکست و تثبیت قیمت پایین‌تر از سطح دو هزار و 150 تومان خواهد بود.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.