فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۲۸۳

ثبت ارزش ۷.۹ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه بورس انرژی

ثبت ارزش ۷.۹ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه بورس انرژی

مجموع ارزش معاملات روزانه این بازار در روز یکشنبه چهاردهم مرداد ماه به ۷ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال رسید. در حالی که طی دومین روز کاری هفته جاری رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی با عرضه‌های محدودی روبرو بود، رونق تابلو سلف موازی استاندارد در بازار مشتقه بورس انرژی باعث شد تا در نهایت بر ارزش روزانه معاملات بورس انرژی ایران افزوده شود.

به گزارش تجارت نیوز،

ظرف روز گذشته ۷۶ معامله در تابلو سلف موازی استاندار بازار مشتقه بورس انرژی به ثبت رسید که طی آن، ۳ میلیون ۹۴۷ هزار قرارداد مورد دادوستد قرار گرفت. این معاملات ارزش دلاری برابر ۱۱ میلیون و ۴۲۹هزار و ۸۲۴ دلار را رقم زد که با احتساب نرخ دلار سنا ارزش ریالی این معاملات به ۵رهزار و ۵۰۰ میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریال رسید.

«سمتا ۰۵۱» و «سمتا ۰۴۲» ۲ نماد اوراقی بودند که طی روز چهاردهم مرداد ماه در بازار مشتقه مورد دادوستد قرار گرفتند. سمتا ۰۵۱ اوراق سلف موازی متانول بوشهر و سمتا ۰۴۲ اوراق سلف موازی متانول سبلان است.

پتروشیمی بافت برترین فروشنده رینگ بین‌الملل

شرکت پتروشیمی بافت روز گذشته نسبت به ۲ عرضه ۵۰۰ و ۳ هزار و ۵۰۰ تنی رافینت در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران با قیمت پایه‌ای برابر ۳۶۸.۵ دلار به ازای هر تن اقدام کرد. تقاضایی بالاتر از حجم عرضه برای این رافینت از سوی مشتریان به ثبت رسید؛ اما در نهایت این محصول در نرخ پایه به فروش رفت و این معاملات با احتساب نرخ دلار سنا برابر ۴۸ هزار و ۱۲۷دتومان مجموع ارزش ریالی برابر ۷۰۹ میلیارد ریال را رقم زد.

پالایش قطران ذغال‌سنگ فروشنده برتر رینگ داخلی

بررسی داده‌های رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران طی روز گذشته از فروش ۷۲۰ تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در این بازار حکایت دارد. این معاملات مجموع ارزشی برابر ۱۹۳ میلیارد ریال را رقم زد.

شرکت پالایش قطران ذغال‌سنگ در این روز ۳۰۰ تن روغن سنگین قطرانی را با قیمت پایه برابر ۲۵۹ هزار و ۹۴۸ ریال به ازای هر کیلوگرم در رینگ داخلی عرضه کرد. برای این محصول تقاضایی معادل ۵۰۰ تن به ثبت رسید و در نهایت به فروش کل محصول عرضه شده در قیمت پایه انجامید؛ این معاملات مجموع ارزش ریالی برابر ۷۷.۹ میلیارد ریال را در رینگ داخلی رقم زد.

شرکت پالایش قطران ذغال‌سنگ در همین روز نسبت به یک عرضه دیگر ۲۰۰ تنی از روغن سنگین قطرانی نیز اقدام کرد که این عرضه نیز در قیمت پایه انجام شد و در نهایت مجموع ارزش ریالی برابر ۵۱.۹ میلیارد ریال را رقم زد.

این در حالی بود که ظرف روز چهاردهم مرداد ماه ۲۰۰ تن قطران ذوب‌آهن اصفهان و ۲۰ تن اکسیژن صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد نیز از رینگ داخلی به فروش رفت.

بررسی داده‌های بازار برق بورس انرژی ایران برای روز یکشنبه چهاردهم مرداد ماه از فروش یک میلیارد و ۲۳۹ هزار کیلووات ساعت برق از تابلو مشتقه برق و تابلو مشتقه برق سبز بورس انرژی حکایت دارد. این معاملات مجموع ارزش ریالی برابر هزار و ۵۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را رقم زدند.

در این روز برابر یک میلیارد و ۲۳۸ میلیون کیلووات ساعت برق در تابلو مشتقه برق بورس انرژی در بارپایه‌های ماهانه، هفتگی و روزانه از سوی نیروگاه‌ها به شرکت‌های توزیع برق منطقه‌ای به فروش رفت و مجموع ارزش ریالی برابر هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال را رقم زد.

این در حالی بود که در این روز یک میلیون و ۳۰۰ هزار کیلوات ساعت برق نیز در تابلو مشتقه برق سبز بورس انرژی ایران به فروش رفت و این معاملات مجموع ارزش ریالی برابر ۷۲.۲ میلیارد ریال را رقم زد.

منبع : بورس انرژی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.