فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۹۲۲

کارنامه روانکارهای بورسی در شهریور ۱۴۰۳/ رشد درآمد صنعت روانکار ادامه دارد

کارنامه روانکارهای بورسی در شهریور ۱۴۰۳/ رشد درآمد صنعت روانکار ادامه دارد

​طبق گزارش‌های فعالیت ماهانه روانکارهای بورسی، تمامی روانکارهای بورسی در شهریورماه موفق به افزایش درآمد خود شده‌اند. در این میان نفت ایرانول بهتر از سایر رقبا عمل کرد و در صدر جدول قرار گرفت.

به گزارش تجارت نیوز،

 گزارش‌های فعالیت ماهانه روانکارهای بورسی نشان می‌دهد، شرکت‌های این صنعت در شهریورماه عملکرد خوبی در درآمدزایی به ثبت رسانده‌اند.

به نحوی که تمامی شرکت‌های روانکار، درآمد خود را در شهریورماه بالا برده‌اند. در این میان اما دو شرکت نفت ایرانول و نفت پارس عملکرد درخشانی به ثبت رساندند و درآمد خود را به ترتیب ۵۷ و ۴۰ درصد افزایش داده‌اند.

در بخش تولید اما این روند دیده نشده؛ به طوری که دو شرکت نفت ایرانول و سپاهان در شهریورماه پیروز این بخش بودند و دو شرکت نفت پارس و بهران با کاهش حجم تولید روبه‌رو شدند.

وضعیت درآمدزایی صنعت روانکار در شهریور

بررسی گزارش‌های فعالیت ماهانه شرکت‌های صنعت روانکار خبر از آن می‌دهد که مجموع درآمد چهار روانکار بورسی در شهریورماه ۱۴۰۳ به رقم هشت هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در مقایسه با ماه گذشته یعنی مرداد افزایش حدود ۰.۵ درصدی را تجربه کرده است. همچنین مقایسه این رقم با درآمد صنعت روانکار در شهریورماه سال گذشته خبر از جهش ۳۱.۸ درصدی آن می‌دهد.

image_2024-09-29_16-31-31-1024x522

گفتنی‌ست، درآمد حاصل از فروش تمامی روانکارهای بورسی در این ماه نسبت به شهریورماه سال ۱۴۰۲  افزایش داشته است. در مقابل اما مقایسه ارقام فروش روانکارها در شهریور‌ماه با ماه گذشته یعنی مرداد ۱۴۰۲ خبر از رشد درآمد دو روانکار می‌دهد.

با این حال باید دید کدام روانکار در شهریور ۱۴۰۳ درآمد خود را بیشتر از سایر رقبا افزایش داده است؟ انرژی‌ پرس در این گزارش وضعیت درآمدزایی روانکارهای بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است.

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به شهریور ۱۴۰۲ 

همان‌طور که گفته شد، تمامی چهار روانکار بورسی در شهریور ۱۴۰۳ موفق به افزایش مبلغ فروش خود نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ شده‌اند. در این حین اما نفت ایرانول (شرانل) با افزایش حدود ۵۷ درصدی درآمد ماهانه خود نسبت به شهریور ۱۴۰۲ بیشترین افزایش درآمد را میان رقبای خود به ثبت رسانده است. به طوری که مبلغ فروش ماهانه نفت پارس از هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان در شهریور ۱۴۰۲ به هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان در این ماه رسیده است. به علاوه، این رقم نسبت به ماه گذشته یعنی مرداد ۱۴۰۲ حدود هشت درصد افزایش داشته است.

image_2024-09-29_16-49-42-1024x235



 

همچنین نفت پارس نیز درآمد ماهانه خود را نسبت به شهریور ۱۴۰۲ حدود ۴۱ درصد افزایش داد و از ۸۹۷ میلیارد تومان در شهریور ۱۴۰۲ به هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان رساند. به این ترتیب نفت پارس در جایگاه دوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به شهریور ۱۴۰۲ قرار گرفته است. لازم به ذکر است درآمد ماهانه این شرکت در مقایسه با مرداد ۱۴۰۲ حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است.

جایگاه سوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه روانکارهای بورسی در شهریورماه به نفت سپاهان تعلق می‌گیرد؛ چرا که درآمد شهریورماه این شرکت حدود ۳۱ درصد افزایش داشته و به هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان رسیده است. لازم به ذکر است درآمد نفت سپاهان نیز در شهریورماه حدود ۲۷ درصد رشد کرده است.

بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به شهریور ۱۴۰۲

همان‌طور که گفته شد درآمد تمامی چهار روانکار بورسی در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. اما در بخش تولید، دو شرکت این صنعت در شهریورماه امسال با کاهش تولید روبه‌رو شده است.

نگاهی به گزارش‌های فعالیت ماهانه روانکارها حکایت از آن دارد که نفت ایرانول در شهریور‌ماه ۱۴۰۳ توانست با افزایش ۲۴.۸ درصدی مقدار تولید خود نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، عنوان «بیشترین افزایش مقدار تولید، نسبت به شهریور ۱۴۰۲» را از آن خود کند. به این ترتیب ایرانول در شهریور ۱۴۰۳ موفق شد مقدار تولید خود را به ۶۲ هزار مترمکعب برساند.


 

image_2024-09-29_17-35-46-1024x226

همچنین شرکت نفت سپاهان نیز در این ماه موفق شد حجم تولید خود را حدود ۱۵ درصد بالا ببرد و دومین شرکت برتر این بخش لقب بگیرد.

در طرف دیگر ماجرا دو شرکت نفت پارس و بهران در شهریورماه امسال با کاهش مقدار تولید نسبت به شهریورماه سال گذشته روبه‌رو شده‌اند.

 

 

منبع : انرژی پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.