کد مطلب: ۸۹۷۶۱۸

توزیع روزانه ۸۵۰ هزار تن قارچ در کشور/ قیمت قارچ در بازار چند؟

توزیع روزانه ۸۵۰ هزار تن قارچ در کشور/ قیمت قارچ در بازار چند؟

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۸۳۰ تا ۸۵۰ هزارتن قارچ در سطح کشور خبر داد و گفت: قیمت قارچ در خرده‌فروشی‌ها بین ۱۰۵ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نیما باغبانی، دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: بنابر آمار روزانه ۸۳۰ تا ۸۵۰ هزارتن قارچ در سطح کشور تولید و عرضه می‌شود که براین اساس مشکلی در توزیع نداریم.

قیمت قارچ ۱۰۵ تا ۱۳۰ هزار تومان است 

او قیمت هرکیلو قارچ سرمزرعه برحسب کیفیت را ۸۵ تا ۹۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو قارچ برمبنای کیفیت در خرده‌فروشی‌ها ۱۰۵ تا ۱۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

افزایش تولید قارچ در سال آینده 

باغبانی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزارتن برسد و برای سال آینده پیش بینی می‌شود که با توجه به صدور پروانه‌های جدید و طرح توسعه واحد‌های قدیمی، تولید ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ با اشاره به معضلات صنعت قارچ افزود: علی رغم آنکه مواد اولیه کمپوست کلش، کود مرغی و تمام ضایعات بخش کشاورزی است، اما واسطه گری و دلال بازی موجب شده تا مواد اولیه از دست تولیدکننده اصلی خارج شود.

به گفته او، اگر برای رفع بحران تامین مواد اولیه کمپوست تمهیداتی اتخاذ شود تا تولیدکننده بتواند بصورت مستقیم اقدام به خرید مواد اولیه کند، این امر منجر به کاهش و تعدیل قیمت قارچ در بازار خواهد شد.

دبیرانجمن پرورش دهندگان قارچ درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ گفت: در ابتدای سال برآورد‌ها برآن بود که صادرات قارچ به ۱۳ تا ۱۴ هزارتن برسد که بدلیل اتفاقات منطقه تا پایان سال حداکثر صادرات به ۶ تا ۷ هزارتن می‌رسد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.