کد مطلب: ۸۹۸۳۸۱

رئیس اتحادیه فناوران به مردم هشدار داد:

افزایش فروش لپ تاپ سوخته در فروشگاه‌های آنلاین/ ۴۰ درصد لپ‌تاپ‌های آگهی‌‌شده خراب هستند

افزایش فروش لپ تاپ سوخته در فروشگاه‌های آنلاین/ 40 درصد لپ‌تاپ‌های آگهی‌‌شده خراب هستند

افزایش سرسام‌آور قیمت لپ‌تاپ باعث شده تا خرید و فروش لپ تاپ دست دوم رواج پیدا کند. حال آن‌طور که رئیس اتحادیه فناوران می‌گوید 40 درصد لپ‌تاپ‌های که آگهی می‌شوند خراب یا سوخته هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، طی سال‌های اخیر هزینه خرید لپ‌تاپ و کامپیوتر به قدری افزایش یافته که بسیاری از دانشجویان و کارمندان با وجود ضرورت، امکان خرید آن را ندارند. ظاهرا خرید لپ تاپ نیز به یکی از آرزوهای جوانان تبدیل شده است. با این حال آن‌هایی که چاره‌ای جز استفاده از این محصول ندارند به سایت‌های فروش لپ تاپ دست دوم روی آورده‌اند. اما بسیاری از محصولات دست دوم گویا سوخته و خراب به دست آن‌ها می‌رسد. 

زیان خریداران لپ تاپ دست دوم

در همین زمینه رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: خرید لپ‌تاپ‌های دست دوم و قاچاق ضرر مصرف‌کننده را به همراه دارد. وقتی فردی نیاز به لپ‌تاپ دارد، اما نمی‌تواند آن را تهیه کند، سراغ لپ‌تاپ دست دوم یا قاچاق می‌رود. این در حالی است که متاسفانه از هر پنج  لپ‌تاپ دست دوم و قاچاق، تنها سه دستگاه سالم است و 40 درصد آن‌ها ناسالم هستند. در نتیجه بی‌شک مصرف‌کننده متضرر خواهد شد.

محمدرضا فرجی‌تهرانی با اشاره به اینکه امکان مرجوع لپ تاپ قاچاق پس از خرید وجود ندارد، تشریح کرد: از آن‌جایی که بسیاری از لپ‌تاپ‌های دست دوم و قاچاق از طریق سایت‌های اینترنتی یا صفحات فضای مجازی به فروش می‌رسند پس از بروز ایراد دستگاه، امکان مرجوع کردن آن وجود ندارد. از سوی دیگر بسیاری از این افراد در شهرستان‌ها فعالیت دارند و امکان پیگیری و شکایت برای مصرف‌کننده وجود ندارد.

او نسبت به خرید کالای استوک به خریداران هشدار داد و افزود: هنگامی که صحبت از خرید و فروش لپ تاپ استوک می‌شود، قطعا کیفیت این کالاها با اجناس نو متفاوت است. مصرف‌کننده باید باهوش باشد کجای دنیا قیمت یک لپ‌تاپ برند ۶۰۰ هزار تومان است که در ایران باشد؟

قاچاق قانونی لپ‌تاپ!

فرجی‌تهرانی با یادآوری اینکه مدت‌هاست در بازار قاچاق قانونی لپ‌تاپ شکل گرفته، توضیح داد: کالای استوک را به جای نو به مصرف‌کننده می‌فروشند. در نتیجه به خریداران توصیه می‌شود محصول را از فردی بخرند که گارانتی آن مورد تایید سامانه جامع گارانتی و اتحادیه است. منظور از قاچاق در واقع فروش کالا بدون گارانتی است.

قیمت لپ تاپ اقتصادی از 11 میلیون تومان آغاز می‌شود

رئیس اتحادیه فناوران با اشاره به خرید لپ‌تاپ‌های اقتصادی برای دانشجویان تصریح کرد: قیمت لپ‌تاپ‌های اقتصادی حدودا از ۱۱ میلیون تومان آغاز می‌شود و عملکردی معمولی دارند؛ اما خرید یک لپ‌تاپ اقتصادی بستگی به انتظارات فرد دارد. چنانچه دانشجو تنها کارهای اینترنتی و مطالعه جزوات را داشته باشد این لپ‌‍تاپ پاسخگوست؛ اما برای انجام پروژه‌های سنگین دانشگاه کارایی ندارند. حتی ممکن است برای فایل‌های پاورپوینت این لپ‌تاپ‌ها دچار مشکلاتی شوند.در واقع این لپ‌تاپ‌ها بیشتر برای استفاده منشی‌ها یا برخی از اپراتورها به کار می‌رود.

فرجی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است برخی به دلیل گرانی لپ تاپ به سراغ خرید تبلت بروند، تأکید کرد: هر کدام جایگاه خود را دارند و هیچ‌گاه تبلت جایگزین لپ‌تاپ نخواهد شد. همچنین هرچند روزانه با وجود اپلیکیشن‌های مختلف تلفن‌ همراه بسیاری از کارها انجام می شود، اما برای انجام برخی فعالیت‌ها به ویژه تجاری و بازرگانی وجود لپ تاپ و کامپیوتر ضروری است.

برای مطالعه بیشتر گزارش قیمت لپ تاپ افزایش می‌یابد؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید. 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.