کد مطلب: ۹۰۲۹۶۵

وعده دولت برای اعطای تسهیلات جهیزیه به زوج‌ها

وعده دولت برای اعطای تسهیلات جهیزیه به زوج‌ها

طرح ملی اعطای تسهیلات جهیزیه به زوج های جوان در دستور کار ویژه دولت قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز،  این روزها همواره دغدغه مهم جوانان خصوصا خانم ها، خرید لوازم خانگی به عنوان جهیزیه و شروع زندگی مشترک است. مصوبات اولین جلسه شورای عالی نوجوانان و جوانان که در تاریخ ۳ اسفندماه برگزار شده بود پس از تایید مراجع مربوطه، پس از تقدیم به رییس جمهور، دستگاهای اجرایی ابلاغ شد.

یکی از مصوبات مهم این جلسه، طرح ملی اعطای  تسهیلات جهیزیه به زوجین جوان است، طبق این مصوبه سازمان برنامه و بودجه با همکاری بانک مرکزی به منظور خرید ۹۰ هزار بسته جهیزیه ایرانی به مبلغ هر بسته یک میلیارد ریال، ویژه زوج های جوان دهک های پایین درآمدی و فاقد هرگونه پوشش نهادهای حمایتی با تسهیلات ارزان قیمت از محل جزء ۱ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲، مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال تخصیص دهد و با اهرمی کردن این مبلغ با تفاهم بانک های عامل تا مبلغ ۹۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

همچنین در سال ۱۴۰۳ سازمان برنامه و بودجه ۸ همت برای اعطای ۲۴۰ هزار جهیزیه ایرانی تخصیص دهد. نحوه شناسایی افراد واجد شرایط، مدت بازپرداخت، سود تسهیلات، نرخ مشارکت شرکت های تولید کننده در قالب تخفیف خرید دسته جمعی، سازوکار اجرا و سایر موضوعات مرتبط در قالب شیوه نامه اجرایی طرح توسط کارگروهی با مسئولیت دبیر شورای عالی نوجوانان و جوانان و با حضور نمایندگان وزارتخانه های صمت، امور اقتصادی و دارایی، ورزش و جوانان، تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ظرف ۲ هفته پس از ابلاغ مصوبات تهیه و توسط معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا ابلاغ می شود.

از دیگر مصوبات این جلسه موظف شدن وزارت آموزش و پرورش به هم افزایی و استفاده از ظرفیت های وزارت ورزش و جوانان نسبت به ارتقا کیفیت و اثر بخشی دوره های مهارتی موضوع ماده ۳۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم به صورت آزمایشی در ۵ استان است.

لازم به ذکر است این طرح بر اساس پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان توسط معاونت جوانان وزارتخانه ورزش و جوانان تدوین شده، همچنین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم موظف شده با هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت های وزارت ورزش و جوانان نسبت به ارتقای کیفیت و اثربخشی دوره های آموزش حین ازدواج موضوع ماده ۳۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت آزمایشی در ۵ استان کشور اقدام کند.

 

منبع : تیترکوتاه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.