فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۱۸۲۷

مهدی صولی، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی سینا:

زنجیره انتقال مشکلات به آینده را قطع کنید

زنجیره انتقال مشکلات به آینده را قطع کنید

مهدی صولی، مدیر عامل هلدینگ صنایع غذایی سینا در نشست ارزیابی عملکرد شرکت‌های هلدینگ با تاکید بر اینکه پایش و ارزیابی عملکرد مدیران و شرکت‌ها از طریق مقایسه عملکرد با شاخص بودجه ابلاغی و نیز دوره مشابه سال قبل انجام می‌گیرد خطاب به مدیران شرکت‌ها گفت: به اهداف کوتاه مدت اکتفا نکنید بلکه برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که با اصلاح زیرساخت ها و بازبینی فرایندها موفقیت آتی شرکت تضمین شود تا مدیران آینده درگیر مشکلات فعلی نباشند و زنجیره انتقال مشکلات قبلی و سنواتی به ادوار بعدی مدیریتی، در یک نقطه متوقف شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی سینا گفت: اصلاح روندها و شفاف کردن عملکرد بر اساس واقعیات موجود نباید قربانی گزارشات روزمره شوند و باید تمام تمرکز را بر این بگذارید تا شرکت‌ها در همه شاخص‌های عملکردی به سمتی سوق یابند که شایسته قدمت و اصالت نشان‌های تجاری پرسابقه‌ و محبوب مردم باشد. در این مسیر، هم از نظرات و انتقادات کارشناسی استقبال کنید و هم نباید نگران برخی بی‌اخلاقی‌ها بود، زیرا شفافیت و صداقت هزینه دارد.

مهدی صولی با اشاره به طرح های توسعه ای شرکت های گروه گفت: در تدوین و اجرای این طرح ها، می بایست جهت گیری اساسی، تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم بوده و از پیوست برنامه های مردمی سازی اقتصاد برخوردار باشد.

عکس2

وی تاکید کرد: تعهد اول ما مسئولیت پذیری نسبت به دارایی و منافع صاحبان سهام است و ایفای این تعهد از طریق بهبود کیفیت، رشد تولید، توسعه بازار و تنوع بخشی به سبد محصولات از مسیر نقش آفرینی بیشتر در زیست بوم نوآوری محقق خواهد شد. هر چند گزارش های ارائه شده در این جلسه و همچنین گزارش های اخیر کمیته های حسابرسی نشان دهنده بهبود فرایندها و افزایش بهره وری در راستای صیانت از حقوق مالکانه سهامداران است، اما ضروری است تا همه شرکت ها نسبت به اجرای دقیق بخشنامه های حاکمیت شرکتی و رعایت کامل نظام راهبری مطلوب اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: همگی ملزم به رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و فردی هستیم و اگر دیگرانی هستند که خود را ملزم به رعایت اصول اخلاقی نمی دانند، در مواجهه با آنان شما از مسیر حرفه ای خودتان منحرف نشوید. از یک سو انتقادات را بشنوید و اصلاح کنید و از سوی دیگر درگیر حاشیه ها نشوید. همه وقت و توان ما باید صرف بهبود امور و اداره صحیح شرکت‌ها و تأمین حداکثری منافع سهامداران و تحقق رضایت مشتریان و بازار شود.

در ادامه این نشست معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی هلدینگ ضمن ارائه وضعیت عملکردی شرکتها گفت: بهای تمام شده به فروش مجموع هلدینگ در سال جاری نسبت به سال قبل ۴/۹ درصد بهبود داشته که ناشی از مدیریت مناسب در تامین مواد اولیه، کنترل هزینه های دستمزد و سربار و ضایعات، فروش کیفی و بهینه سازی شیوه های توزیع و فروش بوده است.

 مجتبی معتمدی افزود: سود قبل از کسر مالیات هلدینگ هم در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: حاشیه سود ۳/۲ درصدی سه ماهه سال قبل هلدینگ با بهبود بیش از دو برابری به ۶/۶ درصد رسیده که ضمن بهبود ساختار مالی شرکت‌ها؛ منافع ذی نفعان و سهامداران هلدینگ و شرکت‌های تابعه را با کیفیت مناسب تری تامین خواهد نمود.

عکس3

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.