فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۸۸۴

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تعاون خبر داد:

هدررفت ۶۰ میلیون تن پشم ایران در سال

هدررفت ۶۰ میلیون تن پشم ایران در سال

رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق تعاون ایران بر لزوم سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی و فرآوری پشم در کشور تاکید کرد و گفت: اگر در بخش نساجی سرمایه گذاری شود، دیگر نیازی به واردات پشم با ارز آزاد نداریم و به دلارهای نفتی وابسته نخواهیم بود.

به گزارش تجارت نیوز،

عبدالله بهرامی درباره راهکارهای تقویت تعاونی‌های فرش و حل مشکلات آنها اظهار کرد: همانطور که دولت تقویت بخش مردمی را در نظر دارد، بخش خصوصی نیز مایل است در این زمینه به دولت کمک کند. مهم‌ترین کار این است که در بحث تولید فرش و تامین مواد اولیه برای بافندگان اقدام شود و برای این منظور باید سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر در بحث فراوری فرش سرمایه‌گذاری شود، قطعاً صنعت نساجی کشور متحول خواهد شد و این امر می‌طلبد که یک ارگان بزرگتر و خارج از مرکز ملی فرش این سرمایه‌گذاری و مدیریت راهبردی را به دست گیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۶۰ میلیون تن پشم در کشور تولید می‌شود، گفت: درحال حاضر ۶۰ میلیون رأی دام کوچک داریم و در بدترین شرایط دستکم ۶۰ میلیون تن پشم تولید می‌کنیم ولی چون فراوری نمی‌شود به هدر می‌رود.

بهرامی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم فراوری، ناچاریم که با ارز آزاد پشم را بخریم و مجدد وارد کنیم اما اگر در این بخش سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، صنعت نساجی کشور متحول می‌شود و تحول صنعت نساجی یعنی رقیب بسیاری از کشورها مثل ترکیه بودن.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با بیان اینکه همه زیرساخت‌ها برای فرآوری پشم در کشور موجود است، افزود: درحال حاضر شبکه‌های تولید و دامداری وجود دارد و مراکز نساجی زیادی داریم که می توان از ظرفیت آنها استفاده کرد ولی متاسفانه به روز نمی‌شوند زیرا این مسأله در اولویت نبوده و دلارهای نفتی راحت‌تر به دست آمده است، به همین دلیل صنعت داخلی به فراموشی سپرده و مورد غفلت واقع شده است.

به گفته وی صنعت نساجی به دلیل گردش مالی و صادرات بالا می‌تواند تحول عظیمی در کشور به وجود بیاورد به نحوی که دیگر نیازی به چاه های نفت و دلارهای نفتی نباشد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.