فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۵۹۵۱۵

تامین اجتماعی از ارکان اصلی توسعه است

تامین اجتماعی از ارکان اصلی توسعه است

همایش هم‌اندیشی با فعالان تشکلهای کارفرمایی و رابطین بیمه‌ای شرکت‌های تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان برگزار شد. به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایلنا، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دفتر کارفرمایان و سازمان‌های سازمان تامین اجتماعی در این همایش با اشاره به جایگاه، نقش و اهمیت تامین اجتماعی در جامعه، فقدان فعالیت‌های فرهنگی و بستر

همایش هم‌اندیشی با فعالان تشکلهای کارفرمایی و رابطین بیمه‌ای شرکت‌های تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایلنا، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دفتر کارفرمایان و سازمان‌های سازمان تامین اجتماعی در این همایش با اشاره به جایگاه، نقش و اهمیت تامین اجتماعی در جامعه، فقدان فعالیت‌های فرهنگی و بستر سازی در این حوزه را یکی از خلاء های سالهای گذشته اعلام و خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی شکل گرفت تا به کارفرما کمک کند، از کارگر حمایت شود و در زمان پیری یاری‌گر بیمه‌شدگان باشد، امنیت شغلی ایجاد و در قلمروهای مختلف آرامش خاطر برای مخاطبان خود فراهم کند.

رضا معینی با بیان نقش تامین اجتماعی در مفاهیم توسعه گفت: هیچ کشوری نیست که تامین اجتماعی یکی از ارکان و شاخص‌های رشد آن نباشد. اعتقاد داریم بیمه شدگان و بازنشستگان، صاحبان، ذینفعان و شریک سازمان تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دفتر کارفرمایان و سازمان های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیش از ٥٠ درصد جمعیت کشور از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند، گفت: در هر ماه حدود ٦ هزار میلیارد تومان تعهدات می‌پردازیم که ٤٢٠٠ میلیارد آن در بخش بیمه ای و ١٨٠٠ میلیارد دیگر در حوزه درمان است که تمامی این ارقام با مشارکت کارفرمایان و از محل حق بیمه باید پوشش داده شود پس هر آسیبی که به این سازمان وارد آید در واقع این کارفرما و بیمه شده هستند که آسیب می‌بینند.

معینی با اشاره به ضرورت حضور مستمر و نقش آفرینی کارفرمایان و بیمه شدگان در عرصه صیانت از حقوق خود گفت: اگر در زمان مصوبه مشاغل سخت و زیان‌آور این حساسیت ازسوی جوامع و تشکل‌های کارفرمایی صورت می‌گرفت شاهد خسارتهای ناشی از آن و تهدید صورت گرفته نسبت به منابع سازمان نبودیم و اکنون می‌بینیم که با ورود کارفرمایان تعداد مشاغل تعریف شده در این بخش بسیار محدود شده است.

وی با تبیین ظرفیت بالای تشکل‌های کارفرمایی افزود: در سال‌های گذشته سازمان از این توان استفاده مطلوب نکرد درحالی که معتقدیم متولیان باید با پتانسیل موجود در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها وارد شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.