فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۸۷۱۸۳

جزئیات بیمه‌ نفتکش حادثه‌دیده ایرانی

جزئیات بیمه‌ نفتکش حادثه‌دیده ایرانی

نزدیک 30 درصد نفتکش ایرانی حادثه‌دیده در شرق چین، تحت پوشش بیمه بدنه دو شرکت ایرانی ملت و البرز قرار داشته و بقیه نزد شرکت‌های خارجی بیمه شده است.

نزدیک 30 درصد نفتکش ایرانی حادثه‌دیده در شرق چین، تحت پوشش بیمه بدنه دو شرکت ایرانی ملت و البرز قرار داشته و بقیه نزد شرکت‌های خارجی بیمه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک فروند نفتکش متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی شامگاه شنبه (16 دی) در سواحل شرق چین با یک کشتی باری این کشور برخورد کرد که در نتیجه آن نفتکش ایرانی که حامل معیانات گازی بود، طعمه حریق شد و 32 خدمه آن که 30 نفر از آن‌ها ایرانی بودند، ناپدید شدند.

کسرا نوری سخنگوی وزارت نفت ساعاتی پس از وقوع این حادثه اعلام کرد که کشتی یادشده تحت پوشش بیمه شرکت‌های معتبر خارجی قرار داشته است؛ پیگیری‌ها نشان می‌دهد که بیمه ملت 8 درصد و بیمه البرز 20 درصد بیمه بدنه این کشتی را متقبل شده‌اند و بقیه پوشش بیمه‌ای مربوط به شرکت‌های خارجی است.

در همین رابطه احمد صفرزاده معاون فنی شرکت بیمه البرز با تاکید بر اینکه حادثه آتش‌سوزی سبب شده تا نفتکش به‌طور کامل از بین برود، ارزش این نفتکش را 32 میلیون دلار و سقف تعهدات این شرکت برای پرداخت خسارت را 6 میلیون و 400 هزار دلار اعلام کرد.

به گفته وی، از سهم 20 درصدی بیمه البرز در پوشش بیمه‌ای این نفتکش، 15 درصد به‌صورت اتکایی اجباری نزد بیمه مرکزی قرار داشته ضمن آنکه بخشی نیز به صورت اتکایی داخلی و خارجی بین شرکت‌های بیمه توزیع شده است.

نفتکش یاد شده طبق اعلام وزارت نفت در اجاره شرکت «هانووا توتال» کره جنوبی بود و محموله این شرکت را به مقصد کره جنوبی حمل می‌کرد که ارزش آن حدود 60 میلیون دلار برآورد شده است و البته این محموله تحت پوشش بیمه‌ای کلوپ‌های بین‌المللی (P&I) قرار دارد.

شرکت بیمه ملت نیز عصر امروز در اطلاعیه‌ای آمادگی خود را برای پرداخت خسارت ناشی از این حادثه به بیمه‌گذار اعلام و تاکید کرد: پس از تکمیل گزارش ارزیابی خسارت، در اسرع وقت به تعهدات بیمه‌گری خود عمل خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.