کد مطلب: ۱۹۰۱۰۹

بانک مرکزی موسسات مالی‌ را ساماندهی می‌کند

بانک مرکزی موسسات مالی‌ را ساماندهی می‌کند

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: بانک مرکزی موسسات مالی‌ و اعتباری را ساماندهی می‌کند.

محمدرضا تابش عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با بیان اینکه سیستم بانکی کشور نقش مهمی در فرآیند اقتصاد کشور دارد، گفت: مهم‌ترین اقدامی که امروز باید در قبال بانک‌ها انجام شود این است که سیستم بانکی کشور با روش‌های صحیح تقویت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر عارضه‌ای جدی با تشکیل برخی از موسسات مالی و اعتباری در سیستم بانکی کشور ایجاد شد، ادامه داد: این موسسات مالی یا از وزارت تعاون، کار و رفاه و امور اجتماعی مجوز گرفته‌اند یا بانک مرکزی نظارت مناسبی بر تشکیل آن‌ها نداشته است.

نماینده مردم اردکان در مجلس با تاکید بر اینکه موسسات مالی و اعتباری گاها ضوابط بانکی کشور را مراعات نکرده‌اند، افزود: این عدم رعایت ضوابط منجر به ورشکستگی برخی از موسسات مالی شد که مشکلاتی را برای سپرده‌گذاران ایجاد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بانک مرکزی اعلام کرده در حال ساماندهی موسسات مالی است که باید هرچه سریعتر این اتفاق رخ دهد.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با بیان اینکه باید فضا را به سمتی ببریم که اعتماد به فضای بانکی کشور بازگردد، اظهار داشت: اقدام بانک مرکزی در ساماندهی موسسات مالی و اعتباری قابل تقدیر است، اما به ثمر رسیدن ساماندهی این موسسات منوط به حمایت کل حاکمیت است.

تابش با اعلام اینکه روند حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری رو به پیشرفت است، گفت: یکی از محورهای گفت‌وگوی سران سه‌قوه در جلسات اخیر حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری بوده و با تصمیماتی که در این جلسات اتخاذ شده در آینده‌ای نزدیک مشکلات سپرده‌گذاران در این مؤسسات به‌طور کلی برطرف می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.