کد مطلب: ۲۵۲۵۷۹

خبر جدید برای سپرده‎گذاران موسسات غیرمجاز

خبر جدید برای سپرده‎گذاران موسسات غیرمجاز

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از آغاز پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز تا سقف یک میلیارد تومان از هفته آتی خبر داد.

مسعود پزشکیان در تشریح نشست دیروز نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری گفت: از هفته آینده پس از امضای روسای سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه، پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری تا سقف یک میلیارد تومان اصل سپرده‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از امضای روسای سه قوه حداکثر ظرف مدت یک ماه تمامی سپرده‌های تا سقف یک میلیارد تومان پرداخت می شود، افزود: پرداخت این مبالغ شامل حال تمامی سپرده‌گذاران در موسسات مالی و اعتباری که دارای مشکل بوده‌اند، می شود چه سپرده‌گذارانی که پس از تشکیل کاسپین در این موسسه سپرده گذاری کرده اند و چه شامل حال سپرده‌گذارانی که در تعاونی‌های منحله سپرده‌گذاری کرده بودند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این بوده که گروهی که در حال شناسایی اموال هستند باید با سرعت بیشتری این اقدام را انجام دهند تا بتوان منابع را تامین کرد و مابقی سپرده‌ها نیز از این طریق پرداخت شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیات‌های تسویه بر روند پرداخت سپرده‌های تا سقف یک میلیارد تومان نظارت می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بانک مرکزی مانع هر نوع مداخله‌ای در این حساب‌ها شده و هر نوع پرداختی با نظارت و همراهی کارشناسان بانک مرکزی انجام می‌شود و براساس منابع در این زمینه اقدام می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک مرکزی نحوه مراجعه سپرده‌گذاران به موسسات مالی و اعتباری و همچنین اینکه سپرده‌گذاران به کدام بانک برای دریافت سپرده خود مراجعه کنند را اعلام می‌کند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.