کد مطلب: ۳۰۶۷۲۷

سهم مسکن از وام‌های بانکی؛ هر ماه ۴ هزار میلیارد تومان

سهم مسکن از وام‌های بانکی؛ هر ماه 4 هزار میلیارد تومان

در بین بخش‌های مختلف اقتصادی، تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی و مسکن در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته بیشترین رشد را داشته‌اند، به طوری که تسهیلات پرداختی به این دو بخش به ترتیب 43 و 30 درصد افزایش یافته است.

آمارها نشان می‌دهد وام‌های پرداختی به بخش‌های مختلف اقتصادی در پنج ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با دوره مذکور در سال گذشته رشد داشته است. کدام بخش رشد بیشتری داشته است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در پنج ماهه ابتدایی سال جاری تعداد سه میلیون و 103 هزار و 596 فقره تسهیلات به بخش‌های اقتصادی پرداخت شده که این تعداد نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال گذشته حدود 10.4 درصد افزایش یافته است.

کل وام‌های پرداختی به بخش‌های اقتصادی در پنج ماهه ابتدایی سال 1397 بالغ بر 240 هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته 15.6 درصد افزایش داشته است.

بیشترین میزان وام‌هایپرداختی در پنج ماهه ابتدایی سال 1397 در بخش خدمات صورت گرفته،به طوری که بانک‌ها و موسسات اعتباری با پرداخت یک میلیون و 792 و هزار و 859 فقره تسهیلات به ارزش 84.8 هزار میلیارد تومان معادل 40.7 درصد از کل تسهیلات خود را به این بخش اختصاص داده‌اند.

بخش صنعت و معدن نیز با 62.7 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافتی 30 درصد از کل تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده است.

در بین بخش‌های مختلف اقتصادی، وام‌هایپرداختی در بخش کشاورزی در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته بیشترین رشد را داشته، به طوری که تسهیلات پرداختی به این بخش از 15 هزار میلیارد تومان در پنج ماهه سال گذشته با 43.4 درصد رشد به 21.7 هزار میلیارد تومان در پنج ماهه ابتدایی سال جاری رسیده است. بعد از بخش کشاوزی بیشترین رشد را بخش مسکن و ساختمان داشته که میزان پرداختی به این بخش 20 هزار میلیارد تومان بوده است. این میزان پرداخت به منزله رشد 35 درصدی پرداخت تسهیلات بانکی به بخش مسکن و ساختمان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.