کد مطلب: ۳۴۸۰۸۷

تمامی تراكنش‌های بانكی افراد رصد می‌شود

تمامی تراكنش‌های بانكی افراد رصد می‌شود

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور ديروز اعلام کرد : تمام تراکنش های بانکی افراد از اين پس رصد می‌شود. سيد کامل تقوی نژاد ادامه داد: بدون ترديد درآمدهای مالياتی يکی از پايدارترين و مطمئن‌ترين منابع درآمدی دولت‌ها براي نيل به اهداف اقتصادی و اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود، به همين جهت دولت بايد تلاش کند تا وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور ديروز اعلام کرد : تمام تراکنش‌های بانکی افراد از اين پس رصد می‌شود.

سيد کامل تقوی نژاد ادامه داد: بدون ترديد درآمدهای مالياتی يکي از پايدارترين و مطمئن‌ترين منابع درآمدی دولت‌ها براي نيل به اهداف اقتصادی و اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود، به همين جهت دولت بايد تلاش کند تا وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهد.

وی تصريح کرد: کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی يعنی اينکه ما در بازي با ابرقدرت ها بتوانيم با اتکا به نيروي داخلی و ظرفيت‌ها و توانمندی‌های خودمان هرچه جلوتر برويم و انتظار مسئولين هم اين است که درآمدهای مالياتی سهم قابل قبولی را از درآمدهای کشور به خود اختصاص دهد.

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور افزود: رئيس جمهوری هم در سخنرانی اخيرشان در وزارت امور اقتصادی و دارايی بار ديگر تأکيد مؤکد بر تحقق درآمدهای مالياتی و افزايش سهم آن در درآمدهای کشور داشتند و از فعاليت و روندی که در سال های اخير در سازمان به وجود آمده است، ابراز رضايت کرده و تأکيد کردند که کشور بايد بر اساس ماليات اداره شود و همه افرادی که فعاليت اقتصادي در کشور دارند، بايد ماليات دهند.

وی در ادامه سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در راستاي تحقق درآمدهای مالياتی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تأکيدات رئيس جمهوري اقداماتی انجام گرفته است؛ به طور نمونه مطالعاتی در بخش های مختلف از جمله ماليات بر عايدی سرمايه، ماليات بر جمع درآمد و مشوق ها و معافيت ها در نظام مالياتی کشور صورت گرفته است که اميدواريم بتوانيم به شکل منطقی و عقلانی آنها را پيش برده و تکميل کنيم.

نامبرده موضوع رسيدگی به معوقات مالياتی را بسيار حائز اهميت دانست و اظهار داشت: بحث رسيدگی به معوقات يک مسئله جدی است و سازمان امور مالياتی براي وصول مطالباتش ابزارهايی دارد که مهم ترين آن بانک اطلاعاتي سازمان است که در هيچ جای ديگر وجود ندارد. بنابراين بايستی از اين ابزار به درستی استفاده کنيم و همه امکانات را به کار بگيريم تا درآمدهاي مالياتی محقق شوند.

تقوي نژاد در مورد فرار مالياتی هم خاطرنشان کرد: فرار مالياتی موضوع بسيار با اهميتی است که اکنون به يک مسئله کشوری تبديل شده است و مي‌بايست تلاش کنيم تا اطلاعاتمان را زياد کنيم و از ظرفيتی که وجود دارد به نحو مطلوب استفاده کنيم؛ بايد تلاش کنيم فرار مالياتی را به حداقل ممکن برسانيم؛ در گذشته ابزارمان براي اين کار کافي نبود اما اکنون به مدد رصد تراکنش‌های بانکی مشکوک، ابزار اين کار را هم در اختيار داريم.

غلامرضا قبله ای مديرکل روابط عمومی سازمان مالياتی هم اعلام کرد: از اين پس اطلاعات بانکی، بيمه‌ها، بورس و گمرک براي مبارزه با فرار مالياتی اخذ ميی‌شود.

وی گفت: اطلاعات سامانه نقل و انتقال املاک هم از سامانه‌های مهم طرح جامع مالياتی است که اطلاعات مهمی در ارتباط با وضع مسکن و گردش مالی اين حوزه را در اختيار سازمان و همچنين تصميم گيران و برنامه‌ريزان اقتصادی کشور قرار مي‌دهد.

بديهی است تمام عمليات دريافت، ثبت و پالايش اطلاعات ياد شده به صورت الکترونيک انجام می‌شود و با کمترين هزينه، اين اطلاعات در فرايند تشخيص ماليات به کار گرفته می‌شود.

احراز هويت در تراکنش‌هاي موبايلي الزامی می‌شود

مديراداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد: احراز هويت افراد در تمامی تراکنش‌های موبايلی بزودی الزامی خواهد شد.

داوود محمدبيگي در خصوص طرح جديد اين بانک براي احراز هويت تراکنش‌های موبايلی افزود: اين طرح شايد آسانی دريافت خدمات را تحت الشعاع قرار دهد و کار را براي برخي از مردم سخت کند، ولي امري لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: هرچند تغيير و تحول در صنعت پرداخت باتوجه به تنوع خدمات و انتظارات مردم امري ضروری است، ولي بانک مرکزی نمی‌تواند از امنيت در اين حوزه غافل شود.

مديراداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بيان اينکه هرچقدر در امن کردن خدمات بانکی، مقررات سفت و سخت داشته باشيم طبيعتاً آسانی در دريافت خدمات کمرنگ می‌شود، تصريح کرد: بانک مرکزی مدت هاست که در حال بررسی طرح احراز هويت تراکنش‌های موبايلی از طريق کنترل شماره کارت و شماره سيمکارت است.

وی ادامه داد: می‌دانيم اجرای اين کار در مرحله اول می‌تواند مشکلاتی را براي افرادی به همراه داشته باشد که سيمکارتشان به نام خودشان نيست، ولی اجرای اين طرح از کلاهبرداری‌ها و ساير مشکلات اين حوزه می‌کاهد.

نامبرده با بيان اينکه اطلاعات کارت‌های مردم از مهم‌ترين زيرساخت‌های اجراي اين طرح بود، گفت: در دو ماه اخير و برای برقراری امنيت بيشتر در تراکنش‌های کارتی، اطلاعات کارت‌های بانکی مردم را ساماندهی کرديم.

وی در خصوص زمان بندی بانک مرکزی براي اجباری شدن احراز هويت در تراکنش‌های موبايلی، افزود: زمان‌بندی اجرای اين طرح قطعاً با آمادگي کامل زيرساخت‌ها مشخص خواهد شد.

اين مقام مسئول در بانک مرکزی با بيان اينکه احراز هويت در تراکنش‌های موبایلی نيازمند برقراری 2 زيرساخت مهم است، تصريح کرد: در گام اول بايد کنترل شماره موبايل و شماره کارت صورت بگيرد و گام دوم، رمز پوياست که بايد در پرداخت‌های مجازی از آن کمک بگيريم.

بيگی در همين ارتباط از الزام رمز پويا در بانک‌ها از بهمن امسال خبر داد و گفت: به بانک‌ها اعلام کرده ايم که از بهمن ملزم به رعايت رمز پويا هستند و از ارديبهشت سال 98 اين مهم اجباری می‌شود.

وی تاکيد کرد: رمز پويا يکي از مواردی است که در امنيت پرداخت، در کنار احراز هويت، فرايند امنيت را کامل می‌کند و اين طرح به صورت جدی در بانک مرکزی در حال پيگيری است.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.