کد مطلب: ۳۵۱۰۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد :

رشد ۲۳۴ هزار میلیاردی دارایی‌های خارجی سیستم بانکی / سود چشمگیر بانک‌ها از افزایش قیمت دلار

رشد 234 هزار میلیاردی دارایی‌های خارجی سیستم بانکی / سود چشمگیر بانک‌ها از افزایش قیمت دلار

در دوره‌ی نوسان ارزی طی چند ماهه اخیر دارایی‌های خارجی بانک‌ها افزایش یافته است. به‌نحوی که این دارایی‌ها در آبان ماه سال جاری نسبت به سال گذشته 36.6 درصد معادل 234 هزار میلیارد تومان افزوده شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حجم دارایی‌های خارجی سیستم بانکی در مقایسه نقطه به نقطه آبان ماه سال جاری نسبت به آبان ماه سال گذشته 36.6 درصد رشد داشته است. این میزان رشد در سال گذشته 13.6 درصد بود.

حجم دارایی‌های خارجی سیستم بانکی که شامل موجودی ارزی و خالص مطالبات از خارج است در آبان ماه امسال 878 هزار میلیارد تومان بوده، در حالی که این مقدار در آبان ماه سال 1396 معادل 644 هزار میلیارد تومان بوده است. یعنی در این مقایسه 234 هزار میلیارد تومان به دارایی‌های خارجی بانکی افزوده شده است.

حجم دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در آبان ماه امسال 460 هزار میلیارد تومان بوده در حالی که این مقدار در آبان ماه سال گذشته 361 هزار میلیارد تومان بوده است. یعنی دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در آبان ماه سال جاری نسبت به آبان ماه سال گذشته افزایش 99 هزار میلیارد تومانی داشته است.

سرعت رشد دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در مقایسه نقطه به نقطه آبان ماه سال 1397 نسبه به سال گذشته به 27.3 رسیده، این حالی است که سرعت رشد دارای‌های خارجی در آبان ماه سال 1396 نسبت به 1395 معادل 7.6 درصد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.