کد مطلب: ۳۵۲۳۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ۷۸ هزار میلیاردی دارایی‌های خارجی بانک‌ها تنها طی ۴ ماه

رشد 78 هزار میلیاردی دارایی‌های خارجی بانک‌ها تنها طی 4 ماه

با افزایش قیمت دلار در پاییز سال جاری و نوسان قیمتی آن، بر حجم دارایی‌های خارجی سیستم بانکی افزوده شده است؛ به نحوی که از ابتدای شهریور ماه امسال تا پایان آذر ماه امسال 78 هزار میلیارد تومان به دارایی‌های خارجی سیستم بانکی افزوده شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نرخ دارایی‌های خارجی در 9 ماهه نخست سال جاری روند پر افت و خیزی را طی کرده است اما طی چهار ماهه اخیر روند صعودی به خود گرفت.

از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان مرداد ماه امسال در نرخ دارایی‌های خارجی سیستم بانکی نوسان داشته است اما از شهوریور ماه تا آذر ماه این نرخ روند صعودی به خود گرفت و از 803 هزار میلیارد تومان در مرداد ماه به 881 هزار میلیارد تومان در آذر ماه رسیده است.

در حالی که دارایی‌های خارجی بانک مرکزی از اسفند ماه سال 1396 تا پایان آذر ماه امسال نزدیک 14 درصد است، اما این دارایی‌ها در کل سیستم بانکی در این بازه زمانی رشد 20 درصدی داشته است.

دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در آذر ماه سال جاری معادل 463 هزار میلیارد تومان است و نسبت به آذر ماه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

دارایی خارجی کل سیستم بانکی در آذر ماه سال جاری در مقایسه نقطه به نقطه نسبت به آذر ماه سال گذشته 33.3 درصد رشد داشته است.

خارجی11

دارایی‌های خارجی سیستم بانکی طی چهار ماهه اخیر افزایش یافته است.

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، حجم کل این دارایی‌ها در آذر ماه سال جاری 881 هزار میلیارد تومان است که نسبت به آذر ماه سال گذشته 220 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این میزان در آذر ماه سال گذشته 660 هزار میلیارد تومان بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.