کد مطلب: ۳۸۳۲۲۴

گفتگوی تجارت‌نیوز با عضو کمیسیون برنامه مجلس:

واکنش مجلس به دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی

واکنش مجلس به دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: موافق دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی هستم، البته باید سقفی برای دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی تعیین شود. به عبارتی اگر این حجم از سپرده در بخش تولید به کار گرفته شده بود باعث رونق تولید، رشد مثبت اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور می‌شد.

به ‌گزارش تجارت‌نیوز ، بیشتر کشورهای دنیا از سود سپرده‌های بانکی مالیات دریافت می‌کنند، اما در ایران بر اساس ماده (145) قانون مالیات‌‌های مستقیم سود سپرده‌‌های بانکی از پرداخت مالیات معاف است و در حالی معافیت مالیاتی سپرده‌گذاری در کشور برقرار است که بخش واقعی اقتصاد ملزم به پرداخت مالیات است به همین جهت سپرده‌‌گذاری در مقایسه با سرمایه‌‌گذاری در بخش تولید و خدمات جذابیت بیشتری در بین سرمایه‌گذاران دارد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی، گفت: در حال حاضر حجم بالای نقدینگی به اقتصاد کشور آسیب قابل توجه و جبران ناپذیری وارد کرده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضرورت دارد که ابزاری برای کنترل حجم نقدینگی در کشور در نظر گرفته شود، بدین صورت که هر جا پولی به مقدار زیاد انباشته شد و آن پول در جهت تولید به‌کار گرفته نشود باید از آن پول مالیات دریافت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بدون شک با دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی، اقتصاد کشور به سمتی هدایت می‌شود که دیگر نقدینگی اقشار پردرآمد جامعه آسیبی برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه به دنبال نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: موافق دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی هستم، البته باید سقفی برای دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی تعیین شود. به عبارتی اگر این حجم از سپرده در بخش تولید به‌کار گرفته شده بود باعث رونق تولید، رشد مثبت اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور می‌شد، به همین جهت از سود این سپرده مالیات اخذ می‌شود تا سپرده‌گذار تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش تولید و صنعت پیدا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیف

    […]تو این شرایط بحرانی اقتصاد و صنعت فک کردی اون نقدینگی از بانک میاد بیرون میره به تولید کمک میکنه؟!
    نه […] جان این نقدینگی هم سرازیر میشه رو دلار و سکه و طلا دوباره یه جهش دیگه خواهیم داشت.