کد مطلب: ۳۸۵۷۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هزینه پیامک حساب بانکی در بانک‌های مختلف چقدر است؟

هزینه پیامک حساب بانکی در بانک‌های مختلف چقدر است؟

در حالی بانک پاسارگاد و ملت تعرفه هزینه سرویس پیامک تراکنش‌های حساب را تغییر داده‌اند که اکثر بانک‌ها هنوز در آن تغییری ایجاد نکرده‌اند و مطابق نرخ سال گذشته سالانه 10 هزار تومان را از مشتریان خود می‌گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بالارفتن هزینه خدمات ارسال پیامک حساب مشتریان بانک پاسارگاد طی چند روز گذشته خبرساز شده است.

یکی از کارشناسان بانک مرکزی در واکنش به این موضوع گفت: آبونمان پیامک سال گذشته 10 هزار تومان بود، اما در سال جاری حدود 10 روز پیش اطلاع‌رسانی کردند و گفتند که این مبلغ به 12 هزار تومان افزایش یافته که اگر مشتریان تمایل ندارند این هزینه را بپردازند اعلام کنند. بر اساس مقررات چون بانک این هزینه را به مخابرات پرداخت می‌کند پس می‌تواند آن را از مشتریان خود بگیرد.

وی افزود: اگر بانکی نخواهد این هزینه را بگیرد می‌تواند به آن تخفیف دهد، ولی نه به این معنی که کل هزینه را نگیرد بلکه فقط می‌تواند تا 30 درصد از هزینه را تخفیف بدهد و اگر بانکی هیچ گونه هزینه‌ای نگیرد در واقع تخلف کرده است. هر بانکی در سررسید سالانه خود این پیامک اطلاع‌رسانی را ارسال می‌کند که بانک پاسارگاد اولین بانک است که این اطلاع‌رسانی را انجام داده است.

وی عنوان کرد البته برخی از بانک ها هستند که به خاطر مشتری‌مداری حتی اگر مشتریان بخواهند پیامک برداشت‌های بالای 50 هزار تومان را ارسال می‌کنند با این استدلال که مشتری از خطرات احتمالی ناشی از برداشت غیر و مفقودی خبر داشته باشد.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر بانک‌ها هنوز تغییری در قیمت سرویس پیامکی خود در سال جاری نسبت به سال 97 ایجاد نکرده‌اند و با همان نرخ 10 هزار تومان سال گذشته این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

با این حال به نظر می‌رسد دو بانک پاسارگاد و ملت از این قاعده مستثنی هستند. بانک پاسارگاد این هزینه را با افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته، رقم 12 هزار تومان برای این هزینه به مشتریان خود ابلاغ کرده است.

بانک ملت اما دو سبک از پرداخت هزینه را در نظر گرفته، این بانک برای تراکنش‌های زیر 30 هزار و بالای 30 هزار تومان لحاظ کرده است. یعنی اگر مشتری این بانک بخواهد از ریز تراکنش‌های حساب خود خبردار شود باید سالانه 20 هزار تومان پرداخت کند. البته این سرویس اختیاری است و مشتری می‌تواند یکی یا هر دو سرویس را فعال کند.

بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که برخی از بانک‌ها مانند گردشگری، قوامین و… این 10 هزار تومان را در دو وعده هر شش ماه از حساب مشتریان خود کسر می‌کنند. اما این هزینه در بانک ملی نسبت به دیگر بانک‌ها کمتر است، در حالی که نرخ معمول اکثر بانک‌ها 10 هزار تومان اسیت، بانک ملی از مشتریان خود برای ارائه این خدمت سالانه شش هزار تومان دریافت می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.