فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۰۳۳۴۶

هشدار همتی به سهامداران بانک‌ها

هشدار همتی به سهامداران بانک‌ها

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه تملک بیش از ۳۳درصد سهام بانک، برای هر مالک واحد ممنوع است، تاکید کرد: سهامداران عمده بایستی تا پایان سال، نسبت به تعیین تکلیف میزان مجاز سهامداری و نسبت به واگذاری سهام مازاد خود اقدام نمایند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: در اجرای حاکمیت شرکتی و حمایت جدی از حقوق سپرده گذاران و سهامداران و ثبات و سلامت بانک‌ها، دستورالعمل نحوه تملک سهام بانک‌ها، اخیرا به تمام بانک‌ها ابلاغ شد.

وی در ادامه افزوده، براساس این دستورالعمل، تملک بیش از ۳۳درصد سهام بانک، برای هر مالک واحد (اشخاص حقیقی یاحقوقی دارای روابط مالی، خویشاوندی، نیابتی، وکالتی یامدیریتی) ممنوع است.

همتی عنوان کرده، تملک سهام بین۱۰ تا۳۳ درصد صرفاً با تأیید بانک مرکزی مقدور است.

وی افزوده، سهامداران عمده بایستی تا پایان سال، نسبت به تعیین تکلیف میزان مجاز سهامداری اقدام و نسبت به واگذاری سهام مازاد خود اقدام نمایند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داده، از آن پس نسبت به سود توزیع شده سهام مازاد و حق تقدم فروش رفته آن، ۱۰۰ درصد مالیات تعلق گرفته و حق رأی آن در مجامع نیز در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار می‌گیرد.

وی در پایان اظهار کرده، بانک مرکزی اختيار ابطال سهام بیش از ۱۰درصد را با تصویب هیئت انتظامی، دارا است و برنامه اش جلوگیری از تأمین مالی ترجیحی مالک واحد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.