کد مطلب: ۴۵۲۶۳۳

همتي:

امسال حجم نقدینگی کمتر می‌شود

امسال حجم نقدینگی کمتر می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تصمیم دولت برای کنترل نقدینگی جدی است، گفت: حجم نقدینگی از طریق فروش سهام و انتشار اوراق خزانه نسبت به سال گذشته کمتر خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به استفاده از بازار آزاد در مهار قیمت ارز گفت: یکی از دلایل اساسی موثر در تورم حجم نقدینگی است.

وی ادامه داد: ما بنای جدی داریم نقدینگی را کنترل کنیم. با اقداماتی که دولت انجام داده و انضباط مالی که برای کسری بودجه از طریق فروش سهام و اوراق خزانه متعهد شده است، مطمئن هستم حجم نقدینگی حتماً نسبت به سال گذشته کمتر خواهد شد.

همتی تاکید کرد: تورم را حول و حوشی که اعلام کردیم یعنی ۲۲ درصد؛ دو درصد بالا و پائین کنترل کنیم و خیلی‌ها به ما گفتند بانک مرکزی ریسک بزرگی کرد اما ما عرض می‌کنم ریسک بزرگی نیست اگر قرار باشد تابع تورم باشیم، نمی‌شود و وظیفه بانک مرکزی این است که هدفی را تعیین کند و تمام تلاش خود را کند تا به آن هدف دست پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: فکر می‌کنم این کار دو حسن داشته باشد اول اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی دولت که در ایجاد تورم نقش دارند الزام بیشتری داشته باشند و نکته دیگر اینکه انتظارات تورمی را در کشور کاهش دهیم و الان هم با اعلام بانک مرکزی آثار آن را داریم می‌بینیم و امیدواریم با کنترل سود نرخ بانکی تورم را کنترل کنیم و از حالا تا یکسال آینده به نرخ‌هایی که به عنوان نرخ هدف‌گذاری تورمی اعلام کردیم برسیم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.