کد مطلب: ۵۲۷۳۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برداشت بدون اجازه از حساب مشتریان یک بانک

برداشت بدون اجازه از حساب مشتریان یک بانک

اعتراض مردم به دریافت دو برابری هزینه آبونمان سالانه سرویس پیامکی برخی بانک‌ها از جمله بانک شهر ادامه دارد. با این که این بانکی طی پیامی از مشتریان بابت کسر بدون اجازه این مبلغ پوزش خواسته، مشتریان هنوز معتقدند این رفتار بانک از مشتری‌مداری به دور بوده و باید برای کسر این مبلغ از آنان اجازه گرفته می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از چند روز قبل ماجرای برداشت خودسرانه ۳۰ هزارتومانی از حساب برخی مشتریان چند بانک خصوصی از جمله بانک شهر جنجال آفریده است.

گرچه مبلغ بابت هزینه آبونمان سالیانه سرویس پیامکی از حساب مشتریان این بانک کم شده، دبیر کانون بانکهای خصوصی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی در گفتگو با تجارت‌نیوز تاکید می‌کنند که آخرین هزینه آبونمان سالانه تعیین شده در شبکه بانکی نهایتا می‌تواند تا ۱۵ هزار تومان باشد و اخذ هزینه‌ای بیش از این تخلف است.

جالب اینجاست آنطور که از نوشته‌های مردم برای تجارت‌نیوز برمی‌آِید آنچه موجب نارضایتی مشتریان این بانک شده بیش از این که دریافت دوبرابری هزینه آبونمان قانونی باشد، کسر این مبلغ بدون کسب اجازه و حتی اطلاع آنان است.

پوزش طلبیدن به دردمان نمی‌خورد

در ادامه چند نمونه از ده‌ها پیام اعتراضی مشتریان این بانک را می‌خوانید:

« ای کاش برای مردم شخصیت قائل میشدن و اول یه اطلاع میدادن. من فکر کردم حتما حسابم رو هک کردن و فوری پولامو جا به جا کردم. حتی این ارزش رو برای مردم قائل نشدن که یه پیام بدن و بگن بابت فلان چیز برداشت شده. به شعور مردم رسما توهین شده»

« بدون اطلاع صاحب حساب فکر نمی کنم کار خوبی باشد. ارزش اطلاع دادن توسط پیامک را داشت.خودم اصلا راضی نمی شدم برای پیامک هزینه را پرداخت کنم. شخصا بخاطر جابجایی حساب از استانی به استان دیگر هزینه را پیشنهاد دادند، قبول نکردم. حداقل پول نان یک هفته ام می‌شد»

« باعث تاسفه. من اصلا از این حساب استفاده‌ای نمی‌کنم. سی هزار تومن؟ تازه اطلاع هم ندادن .بعد که کم کردن پیامک عذرخواهی فرستادن»

« بانک شهرمقصرنیست. مقصربانک مرکزیه که نظارت بربانک‌های خصوصی نداره. امروزه بانک وموسسه ازسوپرمارکت بیشرشده. اویل‌هزینه پیامک نمیگرفتن، بعد برای اولین باربدون اجازه مشتری بانک‌ها سالیانه ۵ هزار تومان کسرکردن، سال بعد۱۲ کسرکردن و بعد… باید بانک شهر رو جریمه کنن که بقیه بانک‌هاعبرت بگیرن»

« چرا بانک ملی برای ارسال پیامک شش هزار تومان کسر می‌کنه اما بانک شهر سی هزار تومن؟ یک بام و دو هوا»

« باید می گفتن که چه مبلغی می‌خوان کم کنند اونوقت همه مخالفت می‌کردن واجازه نمی دادن که از حسابشون کم بشه»

« من تاریخ ۳۱شهریور ۹۹حساب باز کردم که همون موقع هزینه ۱۵۰۰۰تومان برای پیامک کسر شد چرا هنوز که یکسال نشد باز ۳۰۰۰۰تومان کسر شد این دزدی»

« من ۲ ماه بیشتر نیست که حساب باز کردم ۱۰ تومن برای پیام کوتاه برداشتن الان دوباره برای سال جدید ۳۰ تومن برداشتن چه خبره مگه؟ خیلی راحت بی اجازه دست تو حساب مردم میبرن بعد ما رو از کلاهبردارای اینترنتی میترسونن. شما که ترسناکتری»

« مگر بانک شهر مجبوره یک موضوع تبلیغاتی را چند بار پیامک کنه در یک روز که هزینه پیامکش بالا بره؟ موضوع شعبات کشیک تعطیلات عید را دوتا سه بار در یک روز پیامک کرد موضوع دسته چک را یک بار پیامک کنید کسانی که دسته چک دارن خودشون پیگیری می‌کنن. بنده دیگه جرعت نمیکنم پولم را در بانک سرمایه‌گذاری کنم»
« چرا بانک شهر رو توبیخ نمی‌کنن؟چرا براش شرایط سخت تعریف نمیکنن؟اینقدر راحت از موضوع نگذرید،اون تخلف کرده؟ بانک شهر دزدی کرده!!»

« از حساب من دوبار ۳۰تومان برداشتن. یعنی چی؟ به کجا اعتراض کنیم؟»

« چرا بی‌اجازه از حساب مردم پول کسر می‌کنین!! با اجازه کی از من که کل سال یک بار هم از حساب بانک شهر استفاده نمی‌کنم ۳۰ تومن کم کردین و با وقاحت تمام پوزش هم میطلبید!! خر گیر اوردین؟»

« به من پیامک اطلاع رسانی ندادن صبح کم کردن الان پیام دادن که اگه پیامک اطلاع رسانی بهتون نرسیده ما پوزش میطلبیم. پوزش طلبیدن به چه درد میخوره پول ما رو بدین»

« برای من هم ۴۰ هزار تومن اومده بود که کسر خواهد شد عدد یک رو هم فرستادم خبری نشد برای همین حسابمو خالی کردم. این متن پیام بود: به ‌منظور اطلاع از تراکنش‌های بانکی از طریق سرویس های پیام کوتاه و پیام رسان پاکت، مبلغ ۴۰۰٫۰۰۰ ریال بابت آبونمان از حساب شما در تاریخ ۱۶‏‏‏‏‏‏/۰۱‏‏‏‏‏‏/۱۴۰۰ کسر خواهد شد. درصورت عدم تمایل به بهره برداری از این سرویس، حداکثر تا تاریخ ۰۹‏‏‏‏/۰۱‏‏‏‏/۱۴۰۰ عدد ۱را به شماره ۹۸۲۰۰۰۳۵۰۲ ارسال فرمایید»

« من که هیچ درامدی ندارم تو حسابم. اونم سهام عدالت بود ریختم تو بانک شهر۳۰ هزارتومان برداشتن به آدمم خبر نمیدن. واقعا متاسفم من راننده هستم پول ۱۰ تا مسافر بود برداشتن »

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.