خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۷۳۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به افزایش سود سپرده بانکی

واکنش‌ها به افزایش سود سپرده بانکی

مسابقه جذب مشتری و نقدینگی در بانک‌ها سرعت گرفته است. بانک‌ها در طرح‌های جدید خود سود سپرده‌ها را تا ۲۴ درصد بالا برده‌‌اند؛ اما طبق مصوبه بانک مرکزی سود سپرده بانکی نباید بیشتر از ۱۸ درصد باشد

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سود سپرده‌های بانکی نباید بیش از ۱۸ درصد باشد. اما بانک‌ها از این مصوبه سرپیچی می‌کنند و به سپرده‌گذاران خود تا ۲۴ درصد نیز سود پرداخت می‌کنند.

شعب برخی از بانک‌های خصوصی و دولتی برای جبران کسری بودجه و مطالبات خود، ناگزیرند سود برخی از سپرده‌های خاص را برای جذب بیشتر نقدینگی افزایش دهند.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از بانک‌ها نشان می‌دهد که چند شعبه بانکی سود سپرده‌های خود را در قالب طرح‌های جدید افزایش داده‌اند.

تا چند هفته پیش تنها برخی از شعب باکی و تنها برای سپرده‌های میلیادی سود ۲۵ درصدی پرداخت می‌کردند، اما اکنون بانک‌ها به صراحت اعلام می‌کنند که در طرح جدید تا ۲۴ درصد نیز سود می‌دهند.

مخاطبان تجارت‌نیوز نیز از تجربه خود می‌گویند، طبق اظهارات آنها نیز بانک‌ها افزایش سود سپرده‌های خود را آغاز کرده‌اند.

«موسسه ملل بانک گردشگری بانک آینده اینا سود ۲۰درصد سالیانه میده»

«بانک آینده در قالب یه برگه های قرض الحسنه ۲۰ درصد هست!!!»

«سلام موسسه ملل بالای یک میلیارد ۲۱ درصد سود میده.»

«برخی بانک ها در ظاهر میگن قانون اعلام شده ۱۸ در صد رو رعایت میکنن بعنوان مثال بانک قوامین که حالا با بانک سپه ادغام شده قبلا به برخی از مشتریان خود تحت عنوان طرح های مختلف سود هایی بالای ۲۰ در صد میداد.»

هنوز سود سپرده به‌صرفه نیست

برخی دیگر از مردم نیز می‌گویند که حتی با بالا رفتن نرخ سود سپرده هم سرمایه‌گذاری در بانک به‌صرفه نیست و ترجیح می‌دهند دارایی خود را به بازارهای دیگری ببرند.

«منم اگه ۵۰۰ میلیون پول داشتم میرفتم خونه میخریدم مسکن مهر شهر ما ۵۰۰ میلیونه»

«خیلی ناچیزه سودشون بااین همه گرونی سود بانکها ثابته»

بانک ها هم با کاهش سود بانکی مردم رو وادار میکنند وارد بازار طلا و زمین و خانه و دلار بشن تمام این بازارها هم دست خود بانک‌هاست که به دو سه برابر قیمت به فروش میزارن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.