کد مطلب: ۶۲۶۵۸۸

دورکاری کارمندان بانک تکذیب شد؟

دورکاری کارمندان بانک تکذیب شد؟

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: دورکاری دو هفته‌ای کارمندان بانک‌ها را تکذیب می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد هاشمی ضمن تکذیب خبر «دورکاری دو هفته ای کارمندان بانک ها از ۲۳ بهمن در پی نامه وزارت بهداشت به رئیس جمهوری» گفت: چنین موضوعی خلاف واقعیت است و تصمیماتی با این اهمیت باید به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برسد.

وی افزود: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پس از تصویب، توسط سخنگوی این ستاد به اطلاع عموم مردم می‌رسد.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا، ‌هاشمی از مردم خواست که آخرین اخبار و مصوبات مربوط به کرونا را از مراجع و رسانه های رسمی کشور دریافت و از توجه به شایعات پرهیز کنند.( ایسنا )

چندی پیش بود که خبری مبنی بر مصوبه دورکاری کارمندان بانک منتشر شد. بر اساس این مصوبه کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، سه گروه از کارمندان بانک‌های خصوصی به مدت دو هفته دور کار شده‌اند.

شعب بانکی از فردا تعطیل می‌شود؟

به گفته محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی دورکاری دو هفته‌ای شامل کلیه کارمندان بانک‌های خصوصی می‌شود. یعنی هم کارمندان شعب و هم کارمندان ستادی. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که مساله دورکاری برای کارمندان شعب به نظر نمی‌رسد تعریف شده باشد و احتمالا این دورکاری به معنای تعطیلی این افراد است.

اما نکته مهم این است که دورکاری دو هفته‌ای کارمندان منجر به تعطیلی هیچ کدام از شعب بانکی نمی‌شود. چون یکی از شرایط پذیرش دورکاری کارمندان این است که حداقل ۷۰ درصد کارمندان بانک در محل کار خود حضور داشته باشند.

بر این اساس در دستور جدید بانکی، نه قرار است شعب بانکی تعطیل شوند و نه مساله تغییر ساعت کاری مطرح است.

همزمان با شیوع امیکرون، درخواست دورکاری کارمندان دولت هم مطرح شده است. اما هنوز پاسخی به این درخواست داده نشده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که فعلا خبر جدیدی از دورکاری و تعطیلی ادارات نیست.

البته پیش از این هم اصناف اعلام کرده بودند که دسته‌بندی اصناف بر اساس میزان ضرورت فعالیت آنها منتفی است و با توجه به ادامه‌دار بودند کرونا، تعطیلی اصناف و مشاغل کار درستی نیست و دولت باید سیاست دیگری را در پیش بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.