کد مطلب: ۶۶۲۶۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سپرده بانکی چه کسانی مشمول مالیات می‌شود؟

سپرده بانکی چه کسانی مشمول مالیات می‌شود؟

با تصمیم جدید وزارت اقتصاد ۱۰ درصد از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی به عنوان مالیات علی‌الحساب کسر خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با جذف معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی اشخاص حقیقی، منبع جدیدی برای سازمان امور مالیاتی بوجود می‌آید.

کسر ۱۰ درصد از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی به عنوان مالیات در حالی اجرا می‌شود که رئیس سازمان امور مالیاتی قبلا اعلام کرده بود دریافت مالیات از سود سپرده بانکی اشخاص حقوقی است و شامل دریافت مالیات از سود سپرده بانکی افراد حقیقی نمی‌شود.

با این حال تصمیم کسر مالیات از حساب اشخاص حقیقی طبق پیشنهاد جدید وزارت اقتصاد است و گویا اجرایی خواهد شد.

کارشناسان در این خصوص هشدار می‌دهند که دریافت مالیات از سود سپرده بانکی سبب می‌شود که این سپرده‌ها از بانک خارج و وارد بازارهای دیگر شود.

بر این اساس کارشناسان معتقدند دریافت مالیات از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی و یا مالیات از خانه و خودروی لوکس و موارد این چنینی باید تحت عنوان دیگری انجام شود.

یعنی تحت عنوان مالیات بر درآمد. روندی که در کشورهای دیگر هم وجود دارد و افراد در مجموع باید مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند. خواه این درآمد از محل سود بانکی باشد و یا هر فعالیت دیگری.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوش به حال خودم پول ندارم که بخوام مالیات بدم

  • ناشناس

    میگد ۱۰ در صد از سود نه از اصل سپرده

    • ناشناس

      باز هم با توجه به تورم‌ بالای فعلی منطقی و معقول به نظر نمی رسد

  • ناشناس

    چرا هر چیز یا کاری که به ضرر مردم و به نفع دولت است از کشورهای دیگر الگوبرداری میشود، سایر مزایایی که دولت های خارجی به ملنشان میدهند را الگو قرار نمیدهند.

  • ابراهیم

    پولها دربازار سرازیر خواهدشد سکه و طلا وزمین وماشین خانه تورم بالاخواهد رفت

  • پژمان

    باسلام امشب ساعت ۱۲میشه برداشت کردوالسلام

  • ناشناس

    درقبال تورم چهل درصدی سالانه سود بانکی ۱۶ یا ۱۸در صد درسال بمعنی ۲۲ الی ۲۴ درصد کاهش ارزش پولی سپرده گذار درسال است.یعنی عملا سود حاصل نمیشود که مالیاتی بان تعلق گیرد.نکته ای که امثال آقای داود منظور بدلیل سه در صد جایزه خارج از شمولی که از مالیات های ماخوذه درسال نصیب کادر مالیاتی میشود خودشان را به کوچه علی چپ میزنند.اخذ پول زور توسط داروغه.

  • ناشناس

    ما قبلاً توی ترکیه خونه اجاره کرده بودیم ولی پول هامون توی ایران بود ولی با این قانون ما کل حساب های همه اعضای خانواده و سپس کل فامیل رو برداشت کردیم و همگی رو فوراً به کشور ترکیه منتقل کردیم. شما اگر در ترکیه به لیر ترکیه سپرده گذاری کنید نتنها مالیات نمیدید بلکه هم حق سکونت و هم حق کار و هم سود حاصل از سپرده و هم 80% مبلغ سپرده کردیت کارت دریافت میکنید ( منهای دریافت پاسپورت و اقامت دائم که الان 400 هزار دلار برای هر خانواده هست ). امروز دیگه خدا رو شکر بانک گفت علاوه بر دبیت کارت براتون کردیت کارت هم صادر میشه . خیلی خوب شد . خدا رو شکر .

    • ناشناس

      سلام جه خوب آدرس بدید ماهم این کار را بکنیم

  • ناشناس

    با سلام بنظر من دولت فقط بفکر کسب مالیات و درآمد هست در صورتیکه بفکر مردم هم باید باشن چون هر فردی با هزار دردسر چند تومن پولی را که برا روز مبادا پس انداز کرده و مبلغ چندانی نیست که بشود در کار تولیدی استفاده بشه و با توجه به تورم روزانه و لحظه ای و بی ارزش شدن پول و کم کردن درصد سود و کم کردن درصد افزایش حقوق چه بازنشسته چه شاغل فقط مردم معمولی ضرر میکنن و متاسفانه بازم یه فشار اقتصادی و عصبی به مردم وارد میشه

  • ناشناس

    ۱۰ درصد سالیانه است یا ماهیانه

  • ناشناس

    مالیات زمانی معنا پیدا می کند که تورم در بدترین حالت تک رقمی باشد در غیر اینصورت مالیات و تعرفه های دیگر تنها منجربه افزایش تورم و ضعیف تر شدن پایه پولی می گردد