کد مطلب: ۶۷۹۷۴۶

اضافه برداشت بانکی در دست ۵ بانک و موسسه اعتباری

اضافه برداشت بانکی در دست ۵ بانک و موسسه اعتباری

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی بخش قابل توجهی از اضافه برداشت‌های روزانه بانک‌ها صرفا از ۴ تا ۵ بانک و موسسه اعتباری انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اضافه برداشت بانکی تنها به دست ۵ بانک و موسسه اعتباری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد، احسان خاندوزی افزود: باید به جدایی میان سیاست‌گذاری و نظام پژوهش و آموزش خاتمه داد. باید یک آشتی و همگرایی میان سیاست‌گذاری و نظام پژوهش و آموزش ایجاد کنیم.

خاندوزی گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی همان مسیر معیوب گذشته را که زمان‌بر بود همچنان برای صدور مجوز یک فعال اقتصادی به کار می‌گیرند و مسیر را ناهموار می‌کند. هزینه‌های اداری، مالی و فساد همچنان در همان مسیر گذشته است.

وی اظهار کرد: پس از تصویب مجوزهایی که باید مقدمات و مدارک و شرایطش نهایی شود تمرکز بر روی مقررات‌زدایی است که به‌سمت محقق نشدن مصوبات پیشین می‌رود که لازم است یک تمرکز نظارتی انجام دهیم. برای اینکه در نهایت فعال اقتصادی با وزرات صمت و سازمان مالیاتی و غیره مواجه شود و احساس کند که روند صدور مجوزش تسهیل شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف است که ۱۳۰ هزار میلیار تومان از سهام شرکت‌های دولتی را بابت بدهی‌هایی که به سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و بنیاد شهید دارد به این نهاد‌ها واگذار کند.

ما به لحاظ نظری کاملا مخالف واگذاری سهام دولت با مسئله رد دیون به‌عنوان یکی از ابزار‌های خصوصی‌سازی هستیم. معلوم نیست اساسا نهاد‌های ذکر شده صلاحیت اداره پتروشیمی و مجتمع صنعتی و معدنی را داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.