کد مطلب: ۷۳۹۳۷۴

رئیس بانک مرکزی در مجلس حاضر می شود

رئیس بانک مرکزی در مجلس حاضر می شود

رئیس کل بانک مرکزی یکشنبه هفته آینده قرار است برای بررسی دلایل افزایش نرخ ارز به مجلس برود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کل بانک مرکزی یکشنبه هفته آینده قرار است برای بررسی افزایش نرخ ارز به مجلس برود.

حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد: در جلسه علنی یکشنبه هفته آینده مجلس موضوع دلایل افزایش نرخ ارز با حضور رئیس بانک مرکزی و مسئولان متولی ارز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قرار است رئیس بانک مرکزی توضیحاتی درباره افزایش نرخ ارز به نمایندگان دهد.

وی ادامه داد: این جلسه در صورت تغییر پیدا نکردن برنامه مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود تا رئیس بانک مرکزی توضیحاتی درباره افزایش نرخ ارز به نمایندگان دهد.

نرخ ارز ثابت می شود؟

اولین نکته در زمینه تعیین قیمت، بررسی سطح عرضه و تقاضا برای ارز در اقتصاد است. در حال حاضر در ایران دو جریان اصلی در این زمینه وجود دارد؛ جریان اول، موج تحریمی ایران و کاهش درآمدهای نفتی و صادرات ایران است که عرضه ارز در بازار را کاهش می‌دهد.

در سمتی دیگر، تقاضای ارز به واسطه انتظارات گوناگون و مشاهدات عینی مردم از اقتصاد افزوده است. حال در این بین دو پرسش مطرح می‌شود؛ اول اینکه آیا امکان افزایش عرضه ارز در بازار وجود دارد؟ و همچنین آیا مدیریت و کاهش تقاضا ممکن است؟

از سال ۱۴۰۰ تاکنون در عرصه سیاست خارجی دولت، تغییرات خاصی برای ارتباط بهتر با کشورهای خارجی رقم نخورده است. موج‌های تحریمی همچنان به قوت خود باقی هستند. در این میان ایران توانسته است به حلقه کشورهای عضو پیمان شانگهای وارد شود که می‌تواند خبر خوبی باشد.

منبع: تابناک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.