کد مطلب: ۷۵۷۹۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اشتباه ۴۰ هزار میلیارد تومانی بانک آینده / هنوز خبری از ۱۰۰ میلیون تومان نیست!

اشتباه 40 هزار میلیارد تومانی بانک آینده / هنوز خبری از 100 میلیون تومان نیست!

بانک آینده در هفته گذشته، به اشتباه مبالغ هنگفتی را به حساب برخی از مشتریان خود واریز کرد اما تبعات این اشتباه همچنان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته بود که تعدادی از مشتریان بانک آینده با دیدن پیام واریز مبلغی هنگفت به حساب بانکی خود شگفت‌زده شدند.

در یک اتفاق بی‌سابقه دو نفر از مشتریان بانک آینده در شهرهای تهران و کرمان با واریز ناگهانی مبلغ 40 هزار میلیارد تومان به حساب خود مواجه و پس از آنکه مسئولان این بانک از موضوع با خبر شدند، مبلغ واریز شده را از حساب‌های بانکی این افراد برداشت کردند. با این وجود ماجرا به همین جا ختم نشد و حواشی متعددی را ایجاد کرد.

علت واریز 40 هزار میلیارد تومان چه بود؟

پس از واریز 40 هزار میلیارد تومان به حساب برخی از مشتریان بانک آینده، روابط عمومی بانک نیز به این موضوع واکنش نشان داد.

روابط عمومی بانک آینده در این زمینه توضیح داد: اخیرا برخی مشتریان بانک آینده پیامکی مبنی بر واریز مبلغی به حساب خود دریافت کرده بودند که موضوع، ناشی از خطای سیستمی و از سوی دست‌اندکاران فنی بانک آینده و شرکت خدمات‌دهنده مرتبط بوده که با بالاترین سرعت و بدون هیچ آسیب و هزینه‌ای برای گیرندگان پیام، پایان یافته است.

با این وجود پیگیری‌ها نشان می‌دهند که تبعات این اشتباه بانک آینده همچنان ادامه دارد.

بانک آینده به دنبال باز پس‌گیری 100 میلیون تومان!

به نظر می‌رسد که یکی از افرادی که بانک آینده به اشتباه 40 هزار میلیارد تومان به حساب وی واریز کرده، بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع، مبلغ 100 میلیون تومان از حساب خود برداشت کرده و حاضر به پس دادن این پول نیست. بانک آینده نیز با وجود مسدود کردن حساب این شخص همچنان در باز پس‌گیری این مبلغ ناکام بوده است.

تجارت‌نیوز برای بررسی حقوقی این موضوع با حمید اسدی، کارشناس حقوقی به گفتگو پرداخت. اسدی درباره این موضوع به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اینکه مبالغ واریز شده به حساب مشتری، مصداق دارا شدن بلاجهت و تصاحب ناعادلانه است، باید تمام مبلغ برداشته شده به حساب بانک مسترد شود.

وی همچنین درباره ممانعت این فرد از بازگرداندن این مبلغ به بانک گفت: بانک می‌تواند با طرح شکایت از این فرد در مراجع قضایی، مبلغ موردنظر را بازگرداند.

استرداد پول در چند مرحله

یکی دیگر از مشکلاتی که در پی اشتباه بانک آینده به‌وجود آمد، نحوه مسترد کردن این مبلغ توسط این بانک بود.

یکی از افرادی که با اشتباه بانک مرکزی، یک‌شبه مولتی‌میلیاردر شده بود در این باره مدعی شد: بانک به حساب من دست درازی کرد و به جای اصلاح سند پرداختی خود، مبالغ 100 میلیون تومانی در چند مرتبه را از حساب من کسر کرد! در کمال تعجب متوجه شدم به جای اینکه حساب من با یک سند اصلاحی خالی شود، چندین سند اصلاحی از حسابم برداشت شد. تقریبا یک روز و نیم طول کشید تا این مبلغ نجومی از حساب بنده کسر شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.