خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۷۹۱۱

واکنش رئیس‌جمهور به پرداخت وام به کارمندان بانک‌ها

واکنش رئیس‌جمهور به پرداخت وام به کارمندان بانک‌ها

رئیس‌جمهور در تذکری به بانک‌ها اعلام کرده است که پرداخت هر گونه وام و تسهیلات بانکی باید در قالب عادلانه صورت بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در توئیتی نوشت: رئیس‌جمهور در جلسه امروز دولت با اشاره به برخی اخبار مبنی بر پرداخت تسهیلات ویژه به کارکنان بانک‌ها، گفت: پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی باید مبتنی بر ضوابط و عادلانه باشد و نباید این احساس درجامعه ایجاد شود که هر کسی به خزانه نزدیک‌تر است، می‌تواند زودتر و بیشتر از منابع بهره ببرد.

او افزود: رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم با هرگونه رویه خلاف عدالت و تبعیض‌آمیز مخالف است، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی را مأمور کرده چنانچه آیین‌نامه‌ای وجود دارد که برای کارکنان بانک‌ها تسهیلات ویژه و غیرمتعارفی در نظر گرفته، بازبینی و به مردم اطلاع‌رسانی شود ( خبرگزاری صداوسیما ).

کارمندان بانک‌ها ۸۳۶ میلیون تومان وام گرفتند

به گزارش تجارت‌نیوز، کارمندان بانک‌ها بنا بر گزارش‌های بانک مرکزی، دسترسی آسان‌تری نسبت به مردم عادی به تسهیلات بانکی دارند. در حالی که بسیاری از متقاضیان در راه‌های پرپیچ و خم دریافت انواع وام می‌مانند یا به سختی از هفت خان آن می‌گذرند، کارمندان بانک به طور متوسط ۸۳۶ میلیون تومان وام می‌گیرند. برخی افراد از این تبعیض گلایه دارند اما بعضی کارمندان بانک نیز دریافت وام را حق خود می‌دانند.

روند ساده‌تر و مبالغ بالاتر وام‌های پرداختی به کارمندان بانک‌ها، در حالی است که بسیاری از افراد عادی نسبت به مسیر پرپیچ و خم دریافت تسهیلات و سختگیری‌های موجود در این مسیر گلایه دارند. آنها معتقدند برخی حمایت‌ها از کارمندان بانک عادلانه نیست. به ویژه که بررسی‌ها نشان می‌دهند برخی بانک‌ها به اعضای هیات‌مدیره خود وام‌هایی با نرخ سودهای یک، چهار، هفت و ۱۰ درصدی و با سررسیدهای ۲۴۰، ۲۷۶ و ۱۸۰ ماهه پرداخت کرده‌اند.

در مقابل، برخی کارمندان بانک معتقدند مزایا و وام‌های پرداختی به آنها را باید با در نظر گرفتن سختی کار و شرایطی که در آن زندگی می‌کنند سنجید و بعد در مورد این مسائل قضاوت کرد.

گزارش‌های بیشتر در حوزه بانکی را در صفحه بانک و بیمه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.