خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۰۳۴۳

رئیس بانک روسی: قرار نیست بانکی در ایران افتتاح کنیم

رئیس بانک روسی: قرار نیست بانکی در ایران افتتاح کنیم

آندری کوستین، رئیس بانک VTB گفت: ما قرار نیست بانکی را در ایران افتتاح کنیم. ما یک دفتر نمایندگی افتتاح کرده‌ایم، دو نفر در آنجا کار می‌کنند. این دفتر، مرکز اطلاعاتی و تماس است که می‌تواند فعالیت‌های مختلفی را ارائه دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ماه می، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت و تجارت ایران اعلام کرد که بانک VTB دفتر خود را در تهران افتتاح کرده است.

به نقل از اسپوتنیک، آندری کوستین، رئیس بانک VTB گفت: قرار نیست در ایران بانک افتتاح کنیم. ما یک دفتر نمایندگی افتتاح کردیم، دو نفر در آنجا کار می‌کنند. این دفتر، مرکز اطلاعاتی و تماسی است که می‌تواند خدمات مختلفی را ارائه دهد.

کوستین توضیح داد: پس از آن، تصمیم گرفتم یک دفتر نمایندگی افتتاح کنم تا کشور را بهتر بشناسیم و تعامل داشته باشم.

وی همچنین گفت: برنامه‌ای برای افتتاح بانک‌های تابعه در سایر کشورها وجود ندارد. در حال حاضر، شرکت‌های تابعه VTB در ویتنام، آذربایجان، ارمنستان و قزاقستان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بانک ما در حال حاضر عملاً در گرجستان کار نمی‌کند و پس از قرار گرفتن در تحریم‌ها در آفریقا نیز کار نمی‌کند ( انتخاب )

تاسیس نمایندگی برای تسهیل انتقال وجوه

چندی پیش، مدیر کل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه اعلام کردبا پیگیری‌هایی که سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی انجام دادند نماینده دومین بانک بزرگ روسیه به ایران معرفی شد و این نمایندگی به زودی در ایران افتتاح خواهد شد.

رحمت الله خرمالی در مورد ارتباط بانکی ایران و روسیه، مقرر شده مضاف بر انتقالات پولی از ظرفیت ارزهای ملی و محلی دو کشور نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: کمک مهم این مساله آن است که ما بتوانیم انتقالات وجوه را با سهولت بیشتری انجام دهیم و از این بابت نگرانی خاصی نداشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.