کد مطلب: ۸۲۷۸۷۹

انحلال سامانه نیما تکذیب شد/توسعه نیما در مرکز مبادله ایران

انحلال سامانه نیما تکذیب شد/توسعه نیما در مرکز مبادله ایران

مدیر اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی در مصاحبه‌ای انحلال سامانه نیما را تکذیب کرد. بر اساس اعلام بانک مرکزی قرار است سامانه نیما قرار است همراه با توسعه مرکز مبادله ارز و طلا، با ظرفیت‌های بیشتری به کار خود ادامه دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انحلال سامانه نیما تکذیب شد. این درحالی است که دبیر کل کانون صرافان در گفتگو با تجارت نیوز اعلام کرده است که به زودی بازار حواله مرکز مبادله ارز و طلا راه‌اندازی می‌شود و به این ترتیب سامانه نیما به احتمال زیاد برچیده خواهد شد.

مدیر اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی ضمن تکذیب ادعایی مبنی بر انحلال سامانه نیما اعلام کرد: توسعه سامانه نیما با استفاده از ظرفیت‌های مرکز مبادله ارز و طلای ایران در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

«بهزاد لامعی» مدیر اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی ضمن تکذیب ادعایی مبنی بر انحلال سامانه نیما اعلام کرد: ادعاهای مطرح شده مبنی بر احتمال انحلال سامانه نیما صحت ندارد و این سامانه به عنوان بستر الکترونیکی انجام معاملات حواله ارزی میان صادرکنندگان و واردکنندگان از طریق بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز در حال فعالیت است.

وی تأکید کرد: توسعه سامانه مذکور با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به منظور تامین نیازهای ارزی واردات کالاها و خدمات در دستور کار است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.