کد مطلب: ۸۳۵۱۳۷

شرایط دریافت وام ۱۵۰ میلیونی سربازی

شرایط دریافت وام ۱۵۰ میلیونی سربازی

وام ۱۵۰ میلیونی سربازی به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که در حین خدمت گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای دریافت کرده باشند و حداکثر پنج سال از تاریخ پایان خدمت آن‌ها گذشته باشد. وام ۱۵۰ میلیونی سربازی که به‌اسم تسهیلات خوداشتغالی مشهور شده، مثل همه تسهیلات قرض‌الحسنه فقط شامل کارمزد چهار درصدی می‌شود و رقم اقساط آن در هر ماه بین یک میلیون و ۹۴۸ هزار تا دو میلیون و ۷۲۷ هزار خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت‌نام وام ۱۵۰ میلیونی سربازی تا پایان تیرماه ادامه دارد اما امسال اولویت با متقاضیانی است که از سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات نشدند. از مجموع ۶۸ هزار ثبت‌نام‌کننده پارسال فقط به حدود ۱۴ درصد از متقاضیان وام خوداشتغالی سربازی پرداخت شده و طبق محاسبات فرارو سقف دو هزار میلیاردی که فعلا برای این تسهیلات درنظر گرفتند، نهایتا جوابگوی ۱۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی جدید است.

شرایط دریافت وام ۱۵۰ میلیونی سربازی

شرایط دریافت وام ۱۵۰ میلونی سربازی با سال گذشته تفاوتی ندارد و به‌شکل خلاصه در سه قسمت دسته‌بندی می‌شود. یکی از شرط‌های مهم این است که متقاضی تسهیلات باید گواهی مربوط در هر رشته‌ای مثل فرهنگی، هنری، صنعتی، کشاورزی، خدمات و … را حین خدمت گذرانده باشد. شرط بعدی داشتن مدرک کارشناسی به بالاتر است و مورد سوم به این برمی‌گردد که متقاضی باید از هنرستان، دانشسرا یا آموزشگاه‌های علمی و کاربری فارغ‌التحصیل شده باشد.

وام ۱۵۰ میلیونی سربازی که به اسم تسهیلات خوداشتغالی معروف شده، به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که یا در حین خدمت هستند یا اینکه نهایتا پنج سال از تاریخ دریافت کارت پایان خدمات آن‌ها گذشته باشد. شرایط دریافت وام ۱۵۰ میلیونی سربازی نشان می‌دهد فقط متقاضیانی می‌توانند در سامانه سربازماهر ثبت‌نام کنند که تابعیت ایرانی داشته باشند و دارای کارت ملی باشند.

شانس دریافت وام ۱۵۰ میلیونی سربازی چقدر است؟

وام سربازی پارسال فقط به ۱۴ درصد از متقاضیان واجد شرایط تعلق گرفته است. این خبر را موسی کمالی به‌عنوان مشاور قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستادکل نیرو‌های مسلح دو ماه قبل اعلام کرده و گفته سال گذشته قریب ۶۳ هزار متقاضی برای دریافت وام خوداشتغالی سربازی در سامانه سربازماهر ثبت‌نام کردند. آنطور که موسی کمالی می‌گوید از بین ۶۳ هزار متقاضی، حدود ۴۷ هزار نفر همه شرایط لازم برای دریافت تسهیلات را داشتند، اما وام سربازی در سال گذشته فقط به حدود شش هزار و ۵۰۰ نفر تعلق گرفته است. مشاور قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستادکل نیرو‌های مسلح مقصر را بانک‌ها دانسته و گفته به‌خاطر همکاری نکردن آن‌ها روند پرداخت تسهیلات تاخیر داشته است. گفته می‌شود امسال چیزی حدود دو هزار میلیارد تومان برای اختصاص تسهیلات ۱۵۰ میلیونی خوداشتغالی سربازی پیش‌بینی شده است. با این اوصاف در بهترین حالت امسال نزدیک ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر امکان دریافت وام ۱۵۰ میلیونی سربازی را خواهند داشت.

روش دریافت وام ۱۵۰ میلیونی سربازی

ثبت‌نام وام ۱۵۰ میلیونی سربازی احتیاج به ثبت‌نام در سامانه سربازماهر دارد. متقاضیان وام ۱۵۰ میلیونی سربازی بعد از ورود به سایت sarbazmaher.com باید سراغ گزینه سربازماهر بروند. سامانه سربازماهر در این سایت برای بهبود روند سربازی و تسهیل اشتغال کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح طراحی شده که خب البته بعد از انتشار خبر وام ۱۵۰ میلیونی سربازی فعلا کمی کند است. در این بخش بعد از وارد کردن یکسری اطلاعات مثل شماره تلفن همراه، ایمیل و رمز ورود جدید کار ثبت‌نام در سامانه به‌پایان می‌رسد. نهایتا بعد همه این مراحل کد احراز هویت به شماره تلفن اعلامی، ارسال می‌شود. ثبت‌نام وام ۱۵۰ میلیونی سربازی تا پایان تیرماه امسال ادامه دارد، اما طبق اعلام مسئولان ستادکل نیرو‌های مسلح در سال جدید اولویت دریافت وام با متقاضیانی است که پارسال به آن‌ها تسهیلاتی پرداخت نشده.

اقساط وام ۱۵۰ میلیونی سربازی

وام ۱۵۰ میلیونی سربازی مثل همه تسهیلات قرض‌الحسنه بدون سود است و فقط شامل چهار درصد کارمزد می‌شود. شرایط وام ۱۵۰ میلیونی سربازی نشان می‌دهد، متقاضی آن می‌تواند اقساط را بین پنج تا هفت سال تسویه کند.

اقساط وام ۱۵۰ میلیونی سربازی در حالتی که متقاضی بازپرداخت پنج ساله را انتخاب می‌کند، ماهی دو میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۷۳ تومان خواهد بود. البته در ماه‌های ابتدایی هر سال این عدد بیشتر است. یعنی در ماه اول رقم اقساط وام ۱۵۰ میلیونی سربازی شش میلیون تومان است، در ماه سیزدهم اقساط وام ۱۵۰ میلیونی سربازی به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد و در ماه چهل و نهم این عدد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود. اینطوری بعد از ۶۰ ماه، کل اقساط وام ۱۵۰ میلیونی سربازی به ۱۶۸ میلیون تبدیل می‌شود که از این عدد ۱۸ میلیون تومان سود تسهیلات است.

اقساط وام ۱۵۰ میلیونی سربازی در حالتی که مدت بازپرداخت هفت سال است، ماهی یک میلیون و ۹۴۸ هزار و ۵۲ تومان خواهد بود. همان شرایطی که در بخش قبلی بررسی کردیم، اینجا هم وجود دارد. یعنی رقم اقساط در ماه اول شش میلیون تومان، در ماه سیزدهم پنج میلیون و تقریبا ۱۴۲ هزار تومان و در ماه هفتادوسوم ۸۵۷ هزار تومان خواهد بود. اینطوری متقاضی وام ۱۵۰ میلیونی سربازی بعد هفت سال ۱۷۴ میلیون تومان به‌عنوان سود پس می‌دهد که ۲۴ میلیون تومان از این پول به‌عنوان سود وام دریافت می‌شود.

منبع: فرارو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.