کد مطلب: ۸۴۱۹۴۱

تخفیف ویژه برای پرداخت حق بیمه سلامت / مشمولان چه کسانی هستند؟

تخفیف ویژه برای پرداخت حق بیمه سلامت / مشمولان چه کسانی هستند؟

­مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: علاوه بر بیمه رایگان بیش از ۱۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر در دهک‌های یک تا ۵، از این پس سایر دهک‌ها هم در پرداخت حق بیمه تخفیف ویژه خواهند داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از ابتدای امسال دو دهک به دهک‌های قبل که بیمه رایگان بودند، اضافه شد و جمعیت بیمه شدگان رایگان به بیش از ۱۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر رسید.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در ادامه توسعه بیمه همگانی، زین پس سایر دهک‌های جامعه یعنی دهک ۶ تا ۹ نیز در پرداخت حق بیمه خود به ترتیب مشمول تخفیف‌های ۲۰ تا ۴۰ درصدی خواهند شد.

محمد مهدی ناصحی گفت: این تخفیف به مبلغ یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است که سالانه تعلق می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: هموطنان برای بهره مندی از این تخفیف به اداره‌های کل بیمه سلامت کل کشور و سامانه شهروندی مراجعه کنند؛ دولت هم منابع خوبی برای همه در بخش دولتی قرار داده است.

محمد مهدی ناصحی گفت: در نهایت با اجرای بیمه اجباری سلامت در کشور در تلاشیم هیچ ایرانی بدون بیمه درمانی باقی نماند.

۳ میلیون کارگر تا ۱۴۰۳ بیمه سلامت می‌شوند

هادی بهداد, مدیرکل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته حدود یک‌میلیون کارگر جدید تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی بیان کرد: براساس آمار و اطلاعات، سال گذشته حدود یک‌میلیون کارگر جدید تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند و تا سال 1403این رقم باید به حدود 3 میلیون کارگر افزایش یابد.

به نقل از تسنیم، بهداد در تشریح راه‌اندازی سامانه دیده‌بان سلامت گفت: این سامانه با هدف یکپارچه‌سازی فرآیند شناسایی، تأسیس و راه‌اندازی شبکه‌های بهداشتی در درون بنگاه‌های اقتصادی اعم از ایستگاه بهگر، خانه بهداشت کارگری و مراکز بهداشت کار راه‌اندازی می‌شود.

وی درباره مزایای راه‌اندازی این سامانه گفت: شناسایی فرآیندها، بررسی و رفع ایرادات فرایندها، اخذ آسان آمار و اطلاعات، امکان نظارت و رتبه‌بندی، ثبت و ضبط کلیه خدمات(آموزش، معاینات ادواری، مشاوره‌های روانشناسی) و … از جمله مزایای این طرح است که در آینده نیز پرونده سلامت الکترونیک کارگران و بنگاه‌های اقتصادی نیز به آن افزوده خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.